פרקליט המדינה, שי ניצן, נאם הערב (ראשון) בוועידה הכלכלית של "מקור ראשון" והתייחס לביקורות שנשמעו בתקופה האחרונה כלפי הפרקליטות וכלפיו באופן אישי. ניצן הכחיש כי שיקולים פוליטיים הם אלו המנחים את הפרקליטות בהגשת כתבי האישום כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.



"הטענות כאילו יש זדון בפעילותנו - מסוכנות לכולנו. הטיעון הזה - מופרך מן היסוד ויכול למוטט את הבית הלאומי. מה שמתחולל בעת האחרונה בארץ לא יביא לניקוי פגמים. הביקורת הזו היא לא ביקורת בונה אלא מטרתה להרוס", אמר ניצן.



"הגשתי בעבר הרבה כתבי אישום בגין הסתה של ערבים נגד יהודים, בין היתר הייתי שותף בהוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק, על פי המלצותיי הוגשו כתבי אישום נד ח"כ באסל רטאס, חנין זועבי וסעיד נפעא, ועוד ועוד. זוהי אפוא תעודת הזהות המשפטית בתחום הביטחוני, של אותו "מהפכן שילטוני". מעולם לא שקלתי שיקולים פוליטיים ומעולם לא לקחתי בחשבון את דעותיו הפוליטיות של נאשם. בשנתי הראשונה בתפקיד החלטתי להחזיר לדיון מחודש את עניינו של אולמרט, שזוכה כמעט כליל במחוזי.



"לאורך שנותיי עסקתי בשני דברים עיקריים: המאבק המשפטי להגנה על ביטחון המדינה, והמאבק המשפטי למלחמה בשחיתות בכל הקשת הפוליטית. איך אפשר לכנות אותי כ'מהפכן שלטוני'? הטענות להפיכת שלטונית מופרכות. הקדשתי למעלה ממחצית חיי לשירות המדינה. בעשרות השנים האחרונות לא היה פרקליט כמוני שהגן על עמדת המדינה". על הריסות בתי מחבלים שהוא נדרש לאשר: "אכן הריסה פוגעת לרוב גם בחפים מפשע, אך זה צעד שצריך להגן עליו", הוסיף, ושאל: "האומנם אלשיך, מנדלבליט ובן-ארי, שהקדישו את כל חייהם למדינת ישראל, קמו בוקר אחד והחליטו להפיל את השלטון?".