מבוכה במשטרה: חמישה שוטרים מאזור הצפון נעצרו בחשד לסחר באמצעי לחימה (אמל"ח), כך הותר היום (שני) לפרסום. החקירה של החמישה החלה ביום שישי, זאת לאחר שבתקופה האחרונה המשטרה והמשרד לביטחון פנים ערכו מבצעים להשבת נשקים גנובים או כאלה המוחזקים בניגוד לחוק, בעיקר במגזר הערבי. החקירה החלה בעקבות מידע שהגיע ליחידה המרכזית של מרחב גליל במחוז הצפוני במשטרה.



העצורים הם שוטרים מאזור הצפון, שלושה מהם באגף הלוגיסטיקה במשטרה ושניים נוספים הם לוחמי מג"ב בשירות סדיר, ועל פי החשד הם היו מעורבים בגניבת אמצעי לחימה (בהם רימוני הלם ורימוני עשן, וכן תחמושת מסוגים שונים) ממקום עבודתם. בנוסף, הם חשודים במכירה של אותם הרימונים לאחרים, על פי הזמנתם. כמו כן, במהלך היום נחקרו גם שלושה אזרחים החשודים במעורבות בפרשה המדוברת. על פי החשד, הם רכשו את אמצעי הלחימה מאותם השוטרים ומכרו אותו לאחרים בניגוד לחוק.



בית משפט השלום בנצרת האריך כבר ביום שישי את מעצרם של שניים מהשוטרים עד ליום חמישי הקרוב, שוטר נוסף ושלושת האזרחים האחרים הובאו לבית המשפט ומעצרם הוארך. . במח"ש לא פוסלים אפשרות למעורבים נוספים בפרשה ומציינים כי החקירה, שהחלה בעקבות מידע שהגיע למחלקה לחקירות שוטרים על היעלמותם של אמצעי לחימה באותן תחנות משטרה ונקודות בהן שירתו השוטרים, נמצאת בראשיתה. שני שוטרים נוספים יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם.



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ככל שיאומתו החשדות נגד השוטרים, הרי שאנו רואים בחומרה רבה התנהלות חריגה זו שאין לה כל מקום בקרב שוטרי משטרת ישראל".