התקדמות בפרשת נעמה יששכר? מסיבת עיתונאים בהשתתפות יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי ועורכי הדין ולדימיר קליוגבנט וולדימיר זילכנקו הרוסים, המטפלים בשחרורה של הצעירה מהכלא הרוסי, נערכה היום אחר הצהריים (שני) בבית לשכת עורכי הדין בתל אביב. חימי אמר בנוגע למצבה המשפטי של יששכר: "לשכת עורכי הדין בראשותי התגייסה מהרגע הראשון במלוא המרץ למאמצים להביא לשחרורה מהכלא הרוסי". 

"פניתי באופן אישי לראשי לשכות עורכי הדין ברוסיה ובמוסקבה על מנת למצוא כל דרך אפשרית כדי להחזיר את נעמה יששכר לביתה", אמר עוד. "פנינו ללשכות זרות נוספות ובכלל זה ללשכת עורכי הדין בפריז, שאף היא נכנסה לעובי הקורה. אנחנו מאמינים שהידע המקצועי, הניסיון, הטיעונים הרהוטים, הראיות שבתיק אמורים להוביל לשחרורה של נעמה. עורכי דין מקצועיים ויסודיים זו ערובה להצלחה במשפט".

מסיבת העיתונאים בלשכת עורכי הדין. צילום: לשכת עורכי הדין
עוד הוסיף כי: "אנחנו עוסקים בעניינים משפטיים לא בעניינים דיפלומטיים. אנחנו מאמינים שביכולות מקצועיות טובות אפשר לשנות הכרעות ולקבל תוצאות משפטיות נכונות וצודקות. המשחק אינו מכור, המשחק הוא משחק מקצועי ולכן פנינו לכל הארגונים הרלוונטיים שיטפלו בענייני שהייתה של נעמה במאסר ולהעביר מסר שמדינת ישראל עומדת מאחוריה  לאור המארג הבעייתי שעומד לזכותה של נעמה". חימי סיכם את דבריו: "אני נפגש מעת לעת עם שר המשפטים ושוחחנו גם על נושא זה. ההחלטה שלו בעניין ההסגרה היא מקצועית והשר עושה כל מאמץ להביא לשחרורה".
עורכי דינה של נעמה אמרו כי: "אחרי שלמדנו את התיק ושוחחנו עם יששכר, הגענו למסקנה חד משמעית, זו שמופיעה גם בכתב הערעור שהגשנו, ושאיתה נתייצב בעוד יומיים לפיה. נעמה לא עברה שום עבירה לפי הדין הפלילי הרוסי, ולכן אנחנו מאמינים בחפותה ושהיא צריכה להשתחרר מהכלא".