בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שלישי) את עמוס לביא, המכונה "עמוס הקטן", ואת דוד פלוס בקשירת קשר לפשע ומתן אמצעים לביצוע רצח הסוכן המשטרתי אנטון רומן ז"ל. על פי הסדר הטיעון שהושג עם השניים, על לביא ייגזר עונש של תשע שנות מאסר בפועל, ומאסר על תנאי. על פלוס ייגזר עונש של שש שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי. בנוסף, הנאשמים יפצו את משפחת המנוח ב-70 אלף ש"ח. בכתב האישום המקורי נגדם עלה כי הסוכן, שחוסל עקב מחדל משטרתי, פעל נגד שישה מהנאשמים ונגד אנשים נוספים.



בערב הרצח הגיע רומן, בשליחות מפעיליו, לבית קרוב משפחתו של לביא ברחובות, שם פגש בנאשמים. השלושה סיפרו לו כי בכוונתם לפגוע באדם אחר, וכי לשם כך עליהם להיפגש עמו בהמשך הערב בנקודת המפגש, שם יוכלו לדבר בפרטיות, לתכנן את פרטי הפגיעה, להצטייד בכלי נשק ולצאת לביצוע הפגיעה באותו אדם.
לאחר שרומן עדכן את מפעיליו הגיעו הארבעה לאזור נקודת המפגש, כשמשטרת ישראל בעקבותיו. שם עצר פלוס את הרכב ונותר ישוב בהמתנה בכיסא הנהג, בעוד רומן, לביא ואגרונוב ירדו מהרכב והתרחקו מטרים ספורים לכיוון הפרדס.

תוך שניות בודדות ירה מי משני הנאשמים בדם קר ברומן מטווח קרוב, שבעה כדורים לכיוון ראשו ופלג גופו העליון, והוא מת במקום. מיד לאחר הירי, נכנסו לביא ואגרונוב לרכב בו המתין כל אותה עת פלוס ונמלטו מהמקום בנסיעה מהירה. 

הסוכן אותר בסוף שנת 2016 כמועמד לשמש כסוכן-חשאי, זאת לאחר פעילות חקירתית שביצעה משטרת ישראל כנגד ארגון הפשיעה. במהלך הפעלתו, שוגר הסוכן למשימות רבות בקרב ארגון הפשיעה, תוך שהוא אוסף ראיות ומסייע לכוחות המבצעיים של המשטרה לסכל בזמן אמת כוונות חיסול שונות טרם ביצוען.