יותר משנה וחצי חלפו מהאסון הכבד שאירע בנחל צפית באפריל 2018, שבו נהרגו עשרה צעירים, מתוכם שמונה תלמידי כיתה י"ב, שיצאו לטיול גיבוש כמועמדים למכינה הקדם־צבאית "בני ציון" בתל אביב, ושתי מדריכות. הבוקר יחל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הדיון הפלילי במשפטם של יובל כאהן, שעמד בראש המכינה ואביב ברדיצ'ב, שהיה מנהל התוכנית החינוכית של המכינה. 

לפני כחודש וחצי פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד השניים, המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה, וזאת בשל אחריותם למותם של הצעירים ופציעתם של שניים מהם.
איציק אור, אביה של אלה ז"ל, אמר ל"מעריב" כי מדובר ביום קשה עבור המשפחות, המתכננות להגיע לדיון ולראות לראשונה את כאהן וברדיצ'ב. "אנחנו מקווים שיהיה משפט צדק, מאמין שהנאשמים יואשמו ויקבלו את העונש הראוי, אני סומך על בית המשפט. זה יהיה יום לא פשוט כי לא נפגשנו עם הנאשמים עד היום. אין לי חשש לראות אותם, להם צריך להיות חשש לראות אותנו".
כזכור, בכתב האישום, נכתב כי למרות סכנת השיטפון הברורה והמיידית, שהיתה ידועה לנאשמים, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות שהגיעו לידיעתם לפני הטיול ובמהלכו, הנאשמים לא ביטלו את הטיול שתוכנן ולא מנעו מהחניכים מלהיכנס לתוך ערוץ הנחל.