"לא יכול להיות שגורלו של המשפטי של אדם יוכרע לפי הצבעה בקלפי", כך אמר פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, בראיון לחברת החדשות רגע לפני סיום תפקידו על רקע הגשת כתב האישום בתיקי ראש הממשלה נתניהו.
בראיון שישודר בתוכנית 'אולפן שישי' התייחס ניצן לביקורת שמוטחת בפרקליטות והטענות כי היא משפיעה על ההליך הדמוקרטי. "לפי כתב האישום שהוגש מדובר בשמפניות וסיגרים במשך כמה שנים בשווי של 700 אלף שקל, סכום נכבד לכל הדעות. נניח שהייתה אישיות ציבורית, לצורך העניין - שאנס, והיית אומר לי - אבל רוב הציבור הצביע. אז מה המשמעות של זה? אז אנחנו הולכים למשפט הציבור ואם הציבור כמו ברומא העתיקה היה מאשר אז הוא לא יועמד לדין ואם לא אז הוא יוצא להורג? זה לא עובד כך בשיטה הדמוקרטית המודרנית. מה שאני משווה זה שאי אפשר לקבל החלטות משפטיות לפי תוכנית ריאליטי - שהציבור מצביע כן או לא", אמר ניצן.


עוד הוסיף ניצן: "ודאי לא יכול להיות שגורלו של המשפטי של אדם יוכרע לפי הצבעה בקלפי. שום שיטה דמוקרטית לא מתנהלת ככה, ואני לא חושב שמדינת ישראל רוצה להתנהל כך".
בנוגע לטענות על תפירת תיקים של מערכת אכיפת החוק, אמר פרקליט המדינה היוצא כי "אנשים שהם חשודים או נאשמים אומרים את הדבר הזה, כי זו דרך להסביר לציבור, להגיד - 'אני? מה פתאום, תפרו לי תיק'. מה המשמעות של "תפרו תיק"? אני בכלל לא מבין את הטענה. את השיחות בין ראש הממשלה לנוני מוזס אני יזמתי? הרי אין ויכוח שהשיחות הללו התנהלו, ולכן מה המשמעות של 'תפרו פה תיק'"?

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברים שהשמיע ניצן וכתב בטוויטר: "מזעזע ששי ניצן השתמש בקורבנות אונס כדי להצדיק את מסע הצייד האובססיבי שלו נגדי. כנראה שאין גבולות בניסיון להפיל את ממשלת הליכוד בהנהגתי. שי ניצן חייב להתנצל מיד - וקודם כל כלפי קורבנות של פשעי אונס".