ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בתגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ כי יפסיק לכהן כשר עד ה-1 בינואר 2020. משמעות הדבר היא, שהוא יחדל מלכהן כשר הבריאות, הרווחה והתפוצות, איך אין בכוונתו להפסיק לכהן כראש הממשלה. 
נתניהו מסר זאת כתגובה לעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון שדרשה כי השופטים יורו לו להתפטר מתפקידו כראש ממשלה, וכן יממשו את סמכותם ויפעלו בהתאם להלכה שקבע בית המשפט בעניינם של השר אריה דרעי וסגן השר רפאל פנחסי, ויעבירו את נתניהו מתפקידיו כשר. בנוסף, הם דורשים כי בית המשפט יורה לממשלה למנות ממלא מקום לראש הממשלה מבין השרים.
התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה: "צר לנו שראש הממשלה בחר ביודעין להפר את הדין משך שבועות ארוכים והודיע על ההתפטרות רק בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישה התנועה. אנו קוראים לבית המשפט להורות לראש הממשלה להתפטר לאלתר מכל תפקידיו, גם כראש ממשלה. נתניהו צריך להילחם על חפותו כאדם פרטי ולא מתוך לשכת ראש הממשלה. אוי לנו אם ראש הממשלה יגרור את המדינה כולה יחד איתו אל ספסל הנאשמים".

כזכור, כתב אישום הוגש לפני שלושה שבועות נגד ראש הממשלה נתניהו. אז הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי החליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק־וואלה) ובעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 (פרשת המתנות) ו־2000 (שיחות נתניהו־מוזס). לאחר מכן, הוגשו כמה עתירות בנושא, שדרשו ממנו להתפטר וזו כאמור תשובתו לאחת מהן.