גל האלימות נמשך: בעקבות הירי לעבר ביתו של ראש העיר סכנין, ד"ר ספואת אבו ריא, והצתת רכבו, מספרים היום (שבת) למעריב אונליין תושבים וראשי רשויות במגזר הערבי כי הם חוששים מהתדרדרות המצב. זאת, לאחר שרק לפני כשבועיים נעצר גבר בן 30 מהכפר ג'דיידה-מכר בחשד לירי שביצע לעבר בית ראש המועצה המקומית ושריפת רכבו, בעוד שכחודש וחצי לפני כן בוצע ירי לעבר רכבו של עובד בכיר במועצת נחף, ונגרם נזק למכוניתו.



יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הגיב לירי על ביתו של ראש עיירית סכנין והרצח של ג'והר אבו ג'אבר בן ה-27, היום בבוקר: "אתמול ירו על ביתו של ראש עיירית סכנין ד"ר ספואת אבו ריא והבוקר עבריינים רצחו את ג'והר אבו ג'אבר שרק בן 27. אחרי המחאה נגד פשיעה עשינו התקדמות משמעותית אל עבר תוכנית מערכתית למיגור האלימות אבל היא שוב נדחתה בעקבות הבחירות החוזרות. המציאות הזאת היא התוצאה של ממשלה שמעדיפה להגן על עתידו של העבריין העומד בראשה מאשר להגן על אזרחים מפני ארגוני פשיעה".



ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, אמר ל"מעריב אונליין" כי הוא "מאויים בדרגה 6, שהיא הגבוהה ביותר. מדובר באיום ברצח. אין ספק שהעובדה שאני הולך עם מאבטח מאוד מפריעה לי".

מלבד סהיבאן, זכו לאבטחה צמודה לאחרונה גם ראש עיריית טמרה סוהיל דיאב, ראש מועצת ג'יש אליאס אליאס, ראש מועצת כפר יאסיף שאדי שוירי, ראש מועצת ג'דידיה-מכר, סוהיל מילחם, וראש עיריית סכנין ד"ר ספואת אבו ריא. 
בתוך כך, ראש עיריית סכנין שיגר סרטון מצולם מחו"ל לתושבי עירו, בו הוא מודה להם על התמיכה ומדגיש כי הוא ובני ביתו לא נפגעו. "כל מי שחושב שבמעשים עברייניים כאלה יעצור את התנופה של סכנין - טועה", הדגיש אבו ריא. "אשוב בהקדם האפשרי, ואמשיך בעשייה למען כל תושבי העיר".


ח״כ ג׳אבר עסאקלה הגיע לביתו של אבו ריא, ואמר: "אחרי אירוע הירי על ביתו והצתת רכבו של ראש עיריית סכנין ד״ר ספואת אבו ריא לפנות בוקר הגעתי כדי לתמוך ולהזדהות. הפגיעה במשפחתו ורכושו של ראש עיריית סכנין היא פגיעה בכל אחד ואחת מתושבי העיר, אנו מוקיעים בתוקף התנהגות מסוג זה, וקוראים לכלל התושבים להתאחד במאבק נגד תופעות זרות אלה, זוהי האחריות של כולנו לשמור על השקט והבטחון שלנו. אירועים מסוג זה זרים לעיר סכנין, אבל לצערי כמו בשאר יישובי החברה הערבית, אוזלת ידה של המשטרה ומדיניות ההזנחה ארוכת השנים של ממשלות ישראל הביאו את החברה שלנו למצב בו יותר ממיליון אזרחים הם בני ערובה של כמה ארגוני פשע והנשק המשתולל ברחובותינו. ואני שואל עד מתי? לאיזה שפל תגיע הפשיעה בחברה כדי שמוסדות המדינה ירימו את הכפפה ויספקו רמה מינימלית של ביטחון לנבחרי הציבור ולאזרחים הערבים בכלל".

הבוקר הביעו תושבים מסכנין דאגה מעצם העובדה שאלמונים מנסים, לדבריהם, להשליט טרור באזור ולא בוחלים באיומים גם כאשר מדובר בנבחרי ציבור, בניסיון לשלוט בעיר. לדבריהם, "יש פה פחד גדול וחשש שגורמים עברייניים ישתלטו על העיר. המשטרה חייבת להיכנס לעובי הקורה ולהגיב בהתאם. חייבים להיות פה מעצרים ולמגר פה את תופעת האלימות שמתרחבת". 



ראש העיר, אבו ריא, נמצא אמנם בחו"ל, אולם משלחות רבות הגיעו לבית המשפחה וגינו בחריפות את הירי לעבר ביתו. "בסוף ירצחו ראש מועצה במסגרת גל האלימות הפושה בחברה הערבית", אמרו הנוכחים וקראו למשטרה להביא למעצרם של היורים, להעמידם לדין ולהכין תוכנית למאבק באלימות.