אביו של יונתן פדידה, הנהג שחשוד כי דרס למוות את תושבי קדימה-צורן יניב לוגסי ויונתן ויינשטיין שלשום סמוך למחלף הדרים, עוכב היום (רביעי) לחקירה בחשד לעבירות של שיבוש, בתומה שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. מוקדם יותר פנתה המשטרה לציבור בקריאה לאתר עדי ראייה שחלפו במקום התאונה הקטלנית על מנת למסור פרטים נוספים על האירוע.
אתמול בדיון בעניינו של פדידה שהתקיים בבית משפט השלום בפתח תקוה, קיבלה אמו של החשוד אישור להעניק חיבוק לבנה, אז השופט ארז מלמד הבחין כי אבי החשוד משוחח עם עמו ונזף בו על כך. מכך ניתן ללמוד כי במסגרת החקירה מצאה המשטרה חשד לשיבוש מטעמו של האב והיום הוא זומן לחקירה ולאחריה כאמור שוחרר בתנאים מגבילים.

במהלך הדיון טענו נציגי המשטרה כי ברכבו של החשוד בוצעו שיפורים ושינויים שלא אושרו על ידי משרד התחבורה וכן מותקנת בו מערכת לא חוקית שמאיצה את הרכב. כמו כן, נציגי המשטרה טענו כי יש בידיהם אינדיקציה שלפיה פדידה נסע בעת האירוע הקשה תחת השפעת סמים לכאורה ובמהירות מופרזת שלא תואמת את תנאי הכביש. 

פדידה אתמול בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

 
"חזית הרכב נמצאת במצב קשה ביותר, מה שמעיד על עוצמת הפגיעה", אמר הבוחן מטעם המשטרה והוסיף: "הניסיון לטעון על כשלים בתנאי הדרך לא רציני, שכן מדובר בשני רוכבים שמכירים היטב את המקום ורוכבים בו מדי יום, ובנהג שעובד סמוך ועושה את הנסיעה הזאת מדי יום במהלך השנתיים האחרונות. החשוד מכיר היטב את הדרך, ואם סבר שיש בה כשלים היה עליו לנהוג במשנה זהירות".
 
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנהג בשמונה ימים מחשש לשיבוש הליכי חקירה, כשהיא מייחסת לו עבירות של המתה בחוסר זהירות, נסיעה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך ונהיגה תחת שימוש בסמים.
 
עו"ד עדי כרמלי, שמייצג ביחד עם עו"ד רותם גונן את הנהג, אמר בצאתו מהדיון כי "כפי שעלה בחקירה, האינדיקציה לגבי שימוש בסמים יכולה להיות בכיוון אחר, שלפיו הוא בבחינת מעשן פסיבי, וביקשנו מהמשטרה לבדוק כיוון אחר. המעצר הוא אך ורק לביצוע פעולות חקירה". עוד טרם תחילת הדיון אמרו הוריו של פדידה, שנכחו בבית המשפט, כי "אנחנו אבלים מאוד ומרגישים כאילו שגם הבן שלנו הלך איתם. האנשים האלה הם מלח הארץ ומאוד כואב לנו על המשפחות. אני לא מוריד מהאחריות של הבן שלי אבל הכביש הזה מאוד מסוכן".