היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, עשוי להשיב בחיוב לפנייתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן ולאשר לו למנות מפכ"ל קבוע למשטרה, זאת אחרי תקופה של למעלה משנה בה מכהן ניצב מוטי כהן כממלא מקום המפכ"ל.



למרות שמדובר בתקופת ממשלת מעבר ושלושה חודשים לפני בחירות שלישיות בתוך כשנה, מנדלבליט אמור לקבל את בקשתו של ארדן, ויציב בפניו מספר תנאים למינוי מפכ"ל קבוע ונציב שירות בתי הסוהר (שב"ס) קבוע. נזכיר כי בשב"ס מכהן בתפקיד כמ"מ גונדר אשר וקנין.



אם אכן היועמ"ש ישיב בחיוב לבקשה, השר ארדן יצטרך לפרסם כבר בימים הקרובים את שמות הניצבים המועמדים מבחינתו לתפקיד ולהעביר אותם הליך דומה לזה שהעביר בספטמבר אשתקד את ניצב בדימוס משה (צי'קו) אדרי, ניצב דוד ביתן וניצב יורם הלוי.



אין ספק בכלל כי ארדן למד את הלקח ולא יהמר על מועמד יחיד כפי שנהג במקרה של ניצב אדרי ולכן הוא יעמיד בחזית ככל הנראה מספר מועמדים כשהשמות הבולטים הינם של ניצב מוטי כהן, המכהן כיום בתפקיד ולו כברת דרך ארוכה יחסית ומוצלחת מול השר ארדן כאשר הצליח להנמיך אקורדים צורמים שליוו את תקופת כהונתו כמו סערת מחאת העדה האתיופית ובסך הכל מנהל את המשטרה לשביעות רצונו של ארדן.



שמות נוספים שעומדים על הפרק הם של סמפכ"ל המשטרה ניצב אלון אסור, שעושה מסלול מהיר יחסית וזוכה להערכה רבה, וכן של ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים, שהביא שקט לגזרה החמה ביותר של המשטרה. גם שמו של מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר לא יפתיע, והסוגיה שמעסיקה יותר מכל היא מדוע לא הוזכר עד כה שמו של ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב שעושה מבחינתו עבודה טובה אבל נראה שכמה בלימות בדרך, הורידו אותו מהמירוץ למפכ"לות.