פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פאדי עדס בן ה-27 וזאהר ביאדסה בן ה-21, שניהם מיפו, בגין נסיון רצח עדת תביעה מרכזית בתיק רצח, שני ילדיה, אמה ואדם נוסף ששהו איתה ברכב. פאדי עדס מואשם גם בשיבוש מהלכי משפט. את ההיחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרת ישראל בליווי פרקליטות המחוז.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שלי קוטין, בשישה במרץ השנה הוגש כתב אישום נגד אחמד עדס מיפו בגין רצח מוכר הממתקים אשרף אבו קאעוד ז"ל ונגד ג'מיל עדס ועודי עדס בגין קשירת קשר לביצוע הרצח ועבירות נוספות. במועדים הרלוונטים לכתב האישום היתה צפויה להעיד בבית המשפט, עדת תביעה מרכזית בתיק הרצח, נגד אחמד, ג'מיל ועודי. פאדי, אחמד, ג'מיל  ועודי הינם אחים וקיימת בינם לבין זאהר היכרות מוקדמת. השניים החליטו לרצוח את העדה במטרה למנוע את עדותה בבית המשפט בתיק הרצח. על מנת להוציא את כוונתם לפועל קשרו עדס וביאדסה קשר עם אחרים שזהותם אינה ידועה, במסגרתו רקמו תכנית עבריינית לגרום למותה של העדה באמצעות הנחת מטעני חבלה ברכבה והפעלתם. 
במסגרת זו, הם עקבו אחרי העדה ותנועותיה, הצמידו לרכבה מכשיר עיקוב ועקבו אחריה באמצעותו באופן שאפשר להם לאתר את כתובת ביתה. ב-12 באוקטובר 2019 הצמיד זאהר בעצמו או יחד עם מי מהקושרים מכשיר עיקוב נוסף, לאחר שהקודם הפסיק לפעול, אליו הוצמד מטען חבלה מאולתר לרכבה של העדה שחנה מתחת לביתה. סמוך לאחר מכן הונח מטען חבלה נוסף ברכבה.


"תכנית עבריינית יסודית"
 
בהמשך, ב-13 באוקטובר, החל מהשעה 6:59 או סמוך לכך ועד 16:26, עקבו השניים אחרי תנועותיה של העדה על ידי מכשיר העיקוב, שאפשר קבלת מידע על מיקום רכבה. באותו היום בשעה 7:37 או סמוך לכך, הם הגיעו לביתה של העדה והמתינו בסמיכות לו עד השעה 14:58, כאשר כל אותה העת הם מקבלים מידע על אודות מיקום רכבה שחנה סמוך לביתה. בשעה 14:58 או סמוך לכך, יצאה העדה מביתה ונסעה ברכבה יחד עם אמה הנכה, שני ילדיה בני הארבע והשנתיים ואדם נוסף. במהלך נסיעתה, נסעו הנאשמים ברכב במסלול נסיעתה כשהם במרחק מספר דקות מאחוריה. במהלך הנסיעה צמצמו עדס וביאדסה את המרחק בינם לבין העדה ונוסעי הרכב, כך שבשעה 16:26 הם היו במרחק של כ-7 שניות מאחוריה. סמוך לצומת מחנה 80, הפעילו השניים את מטעני החבלה כשהם מאחורי רכבה של העדה באופן שמטען החבלה הנוסף התפוצץ.
מיד לאחר מכן, הם מהמקום וחזרו ליפו, כאשר במקביל העדה וילדיה פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. כתוצאה מהפעלתו של מטען החבלה הנוסף ניזוק חלקו הקידמי של רכבה של העדה, באופן שנקרעו והתעוותו קורותיו, חלקו הקדמי והחיצוני של מכסה המנוע נהדפו למרחק של כ-50 מטרים, המנוע נהדף למרחק של כ-7 מטרים ואותרו פגיעות רסס משני וסימני פיוח על גבי רכבים שהיו סמוכים לחזית הרכב בזמן הפיצוץ. 
למחרת בשעות הערב, בהוראת פאדי, הסיע בעל הרכב בו השתמשו השניים למעקב אחר העדה, את הרכב, מיפו לקלקיליה והשאירו שם. בסמוך לכך, הגיע פאדי ברכבו של עודי ואסף את בעל הרכב וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, או להביא לידי עיוות דין בדרך של העלמת ראיות. ב-4 בנובמבר פנה בעל הרכב למשרד הרישוי וביקש להורידו מהכביש. 

בבקשת המעצר כתבה עו"ד שלי קוטין: "כפי שעולה מחומר הראיות, המשיבים יחד עם אחרים, שזהותם אינה ידועה למבקשת, הגו תוכנית עבריינית יסודית, מורכבת, מתוחכמת ואכזרית לגרום למותה של א.א. וזאת אך ורק בשל היותה עדת תביעה מרכזית בהליך פלילי המתנהל נגד שלושת אחיו של משיב 1, ובכך לסכל את בירור האמת בתיק רצח. המשיבים הפעילו מטען שבכוחו להמית, לאור יום, בצומת דרכים מרכזי עמוס בכלי רכב ואך באורח נס לא נגרמו אבדות רבות בנפש. נחישותם הרבה של המשיבים לגרום למותה של א.א. הניעה אותם להפעיל את מטעני החבלה גם כשהם יודעים כי עימה ברכב נוסעים נוספים, לרבות שני ילדיה הרכים בשנים, התנהגות שיש בה  חציית קו אדום, אפילו בקרב העולם העברייני".