היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ראשון) לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי בהמשך לשיח שקיימו השניים בנושא, לאחר בחינת מכלול השיקולים נמצא כי בנסיבות הנוכחיות מצב הדברים מאפשר למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית.
 
היועץ המשפטי לממשלה ציין במכתבו, כי "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת. נוכח זאת ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי".
 
היועץ המשפטי לממשלה ציין, כי "הודעת השר ארדן על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא".
 
עוד הבהיר, כי "כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס תהא תקופת כהונה קשיחה, שאינה ניתנת להארכה אלא בהתקיים נסיבות חירום, והדבר יובהר בהחלטת הממשלה בעניינם. זאת, בכדי להבטיח את אי-התלות ועצמאות שיקול דעתם של המכהנים בהם".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה להחלטתו של היועמ"ש ואמרה כי "לא ראוי ששר בממשלת מעבר ימנה מפכ"ל קבוע. רק לפני שבוע פירט היועמ"ש מדוע יש לנקוט משנה זהירות במינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה בתקופת ממשלת מעבר, וכעת הוא מחליט לפעול בניגוד למילותיו שלו ולאשר מינוי מפכ"ל קבוע.
אנו קוראים ליועץ המשפטי לזכור היטב את דבריו לגבי הצורך בהקפדה על הליך בחירה במפכ"ל שיבטיח את עצמאותו ואי תלותו. כמו כן, אנו שבים ומזכירים כי בטרם המינוי צריכה הממשלה להכריע לגבי קציבת כהונה קשיחה למפכ"ל , כפי שנקבע בבג"ץ, על מנת לשמור על אותם עקרונות בדיוק".

מוקדם יותר היום פינה ארדן את הלו"ז שלו לראיונות עם המועמדים המובילים לתפקיד מפכ"ל המשטרה. משאישר היועמ"ש את הבקשה, הוא צפוי להציב בפני השר מספר תנאים למינוי מפכ"ל קבוע ונציב שירות בתי הסוהר (שב"ס) קבוע. בשב"ס מכהן בתפקיד כמ"מ גונדר אשר וקנין. השר ארדן יצטרך לפרסם כבר בימים הקרובים את שמות הניצבים המועמדים מבחינתו לתפקיד ולהעביר אותם הליך דומה לזה שהעביר בספטמבר אשתקד את ניצב בדימוס משה (צי'קו) אדרי, ניצב דוד ביתן וניצב יורם הלוי. אין ספק בכלל כי ארדן למד את הלקח ולא יהמר על מועמד יחיד כפי שנהג במקרה של ניצב אדרי ולכן הוא יעמיד בחזית ככל הנראה מספר מועמדים כשהשמות הבולטים הינם של ניצב מוטי כהן, המכהן כיום בתפקיד ולו כברת דרך ארוכה יחסית ומוצלחת מול השר ארדן כאשר הצליח להנמיך אקורדים צורמים שליוו את תקופת כהונתו כמו סערת מחאת העדה האתיופית ובסך הכל מנהל את המשטרה לשביעות רצונו של ארדן.
שמות נוספים שעומדים על הפרק הם של סמפכ"ל המשטרה ניצב אלון אסור, שעושה מסלול מהיר יחסית וזוכה להערכה רבה, וכן של ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים, שהביא שקט לגזרה החמה ביותר של המשטרה. גם שמו של מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר לא יפתיע, והסוגיה שמעסיקה יותר מכל היא מדוע לא הוזכר עד כה שמו של ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב שעושה מבחינתו עבודה טובה אבל נראה שכמה בלימות בדרך, הורידו אותו מהמירוץ למפכ"לות.