מסר לנתניהו: ח"כ עפר שלח מכחול לבן פרסם היום (שני) ציוץ בטוויטר, בו מסר כי לדעתו עדיף כי בג"ץ לא ימנע את מועמדותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מלהמשיך את תפקידו, וכתב כי "בית המשפט יפסוק כטוב בעיניו, כיאות, אבל בעיני יהיה עדיף בהרבה אם לא יפסול את נתניהו להרכבת ממשלה. ראש ממשלה עם כתב אישום זה פסול ציבורית, ואנחנו לא נשב איתו. אבל עדיף שהציבור יפסוק כך, ולא העליון".



דבריו מגיעים בעקבות הודעת בג"ץ כי ידון בשאלה האם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה, בעקבות שלושת כתבי האישום שהוגשו נגדו, כאשר הרכב מורחב של תשעה שופטים צפוי לדון בסוגיה ולהגיע להחלטה ב-31 לדצמבר. ההודעה פורסמה לאחר שהוגשה עתירה על ידי 67 עותרים בבקשה לקיים דיון סביב השאלה הזו, בעוד היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, יגבש חוות דעת בסוגיה ויגיש אותה לפני הדיון.



אמש הגיב גם ראש הממשלה להודעה על כך שבג"ץ צפוי להחליט לגבי עתידו וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי ""בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם - זה העם, לא אף אחד אחר. אחרת זה פשוט לא דמוקרטיה".



בנוסף לכך, יריבו של נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד, גדעון סער, בחר לגבות את ראש הממשלה בסוגיה זו, וכתב כי "השאלה אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה אינה שאלה משפטית אלא פוליטית ולא נכון שבג"צ יתערב בסוגיה. החוק ברור. ראש ממשלה לא מחליפים באולם בית-המשפט אלא בקלפי. נתניהו לא הצליח פעמיים להרכיב ממשלה ולא סביר שיצליח. הצבעה עבורי ביום חמישי תבטיח הקמת ממשלת ליכוד וחילוץ המדינה מהמשבר המתמשך".