הלחץ עשה את שלו: שעות אחדות אחרי שפרסמנו ב"מעריב אונליין" אודות כוונתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להקפיא את הליך בחירת המפכ"ל הקבוע של המשטרה, לאחר שנה שבה מכהן ממלא מקום, קיים היום (שלישי) ארדן פגישה עם מועמד אחרון בשלב הזה לתפקיד ניצב מוטי כהן, הוא ממלא המקום הנוכחי.
 
אמש פגש השר לביטחון פנים לראיונות אישיים את ניצב אלון אסור סמפכ"ל המשטרה, ואחריו את ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים, ובמקביל ביקש לעיונו את בדיקות הפוליגרף המלאות של המועמדים מטעמו. אלא, שאז ההליך נכנס לדרמה מסוימת שעה שארדן קיבל סירוב מהיועצת המשפטית של המשטרה, כך לטענת גורמים המעורים בפרטים. בסביבתו של ארדן אמרו כי עמדתה של היועמ"שית של המשטרה מונעת ממנו לבחון את התמונה המלאה לגבי כל אחד מהמועמדים, ופוגעת ביכולתו לבחור את המועמד הראוי ביותר בכל המישורים לתפקיד.
ארדן מסרב להמליץ על שם כלשהו כמועמד מבלי שיקבל לעיונו את בדיקות הפוליגרף של המועמדים ובעיקר נוכח העובדה שהוא לא רוצה "להיחשף להפתעות" במסגרת הבחינה של וועדת גולדברג למינוי בכירים, כפי שקרה לפני כשנה, עת ביקש למנות את ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל. כזכור אז, הוועדה למינוי בכירים פסלה את מועמדותו בשל עניינים שעלו לכאורה במהלך הדיונים בעקבות דיווחים שהעמידו במבוכה את בחירתו עד כדי שהביאו לפרישתו של אדרי מהמירוץ. 
 

הפעם השר לביטחון פנים, כך לדברי גורמים המעורים בפרטים, סירב להיקלע לסיטואציות מביכות חרף העובדה שהוא רואה חשיבות עליונה במינוי מפכ"ל קבוע, כפי שציין בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. משכך הוא החליט כבר עתה להתריע בפני עצירת ההליך לנוכח עמדת יועמ"שית המשטרה. נראה כי ההודעה שהועברה מטעמו עשתה את שלה שכן השר לביטחון פנים המשיך לקיים את הראיונות כמתוכנן וההערכה היא כי יקבל לידיו את בדיקות הפוליגרף המלאות. ארדן, כאמור יקבל החלטה כבר בימים הקרובים על המועמד הראוי ביותר מבחינתו לכהן כמפכ"ל.
 
נציין כי אמש נפגש ארדן גם עם גונדר אלי מלכא, ראש מטה בשב"ס בתקופת כהונתו של הנציבה שפרשה רב גונדר עופרה קליגר וזאת כמועמד לתפקיד הנציב הקבוע של שב"ס. בינתיים מכהן כמ"מ גונדר אשר ווקנין.