דורית זניר וכלנית ננקין יצאו לטיול ג'יפים במדבריות המלח בבוליביה בשנת 2014, שממנו לא שבו. תאונה מחרידה הביאה למותן. משפחותיהן תבעו שישה מיליון שקל מחברה ישראלית שארגנה את הטיול, אך תביעותיהן נדחו בבית המשפט המחוזי בלוד. כעת הן מערערים על כך לבית המשפט העליון. בערעור, שהוגש ע"י עו״ד כרמי בוסתנאי, טוענים בני המשפחות כי בית המשפט המחוזי טעה במספר קביעות שעליהן התבסס פסק הדין.



המערערים טוענים, בין היתר, שדוח שהגישה משטרת בוליביה הנוגע לטענה, אומץ רק באופן חלקי. בנוסף, לטענתם, הטלת אחריות על נהג הג'יפ המקומי אינה מסירה אחריות מגורמים נוספים הנוגעים לטיול. כמו כן, עלו טענות על בחירת הספקים המקומיים ועל מחסור במידע רלוונטי הקשור לאופיו של הטיול.


בני המשפחה טוענים כי אילו ידעו המנוחות, טרם ביצוע הטיול, עובדות שונות ובהן הטלת אחריות על ספקים מקומיים בלבד, הייתה החלטתן לצאת לטיול שונה ומותן היה נמנע.



עו״ד כרמי בוסתנאי



כן נטען כי תוואי השטח והפינוי בעת האסון היוו בעיה בקיום חילוץ מוטס בעת הצורך. כעת מקווים המערערים שיבוטל פסק הדין הקודם והאחריות תוטל גם על החברה הישראלית שארגנה את הטיול ונדרשת לתשלום פיצויים, הוצאות ושכ"ט עורכי דין.