צוות ההגנה של נעמה יששכר החל היום (רביעי) בהכנת הקובלנה לבית הדין האירופי לזכויות האדם. במקביל, הפרקליטים של יששכר מתכוונים לעתור על החלטת בית המשפט שהשאיר על כנו את גזר הדין של 7.5 שנות שנות מאסר בפועל. שתי ההחלטות האלה התקבלו היום, אחרי הפגישה שהתקיימה בין קרובי משפחה של נעמה יששכר לבין צוות פרקליטיה.
ודים קלובגנט, ראש צוות ההגנה של יששכר אמר בשיחה עם מעריב: "אנו מודים לנעמה ולמשפחתה על האמון שהם ממשיכים לתת בנו, אנו רוכשים להם כבוד על הנחישות והאומץ שהם מפגינים לאורך כל הדרך. נמשיך להלחם למען הצדק ולמען השחרור של נעמה. המטרה שלנו היא להוכיח כי נעמה אינה פושעת ועבריינית. נעמה צריכה לחזור הביתה ולא לשבת בבית הסוהר במדינה הזרה לה".

צילום: באדיבות חדשות 13
בשגרירות ישראל במוסקבה נערך היום טקס הדלקת נרות מרגש כאשר לאירוע החגיגי הצטרפה יפה יששכר, אמה של נעמה. יפה, שהתקבלה בחיבה רבה בנציגות, ציינה לאחר הדלקת הנרות, "זהו כבוד גדול להיות מוזמנת לכאן היום, אני באמת מאמינה באמונה שלמה שהנס הזה עוד יקרה החג הזה ונעמה תשוחרר הביתה". עוד הוסיפה יששכר בקול נרגש, "זה מחזק שכל הקהילה, גם הרוסית והישראלית, תומכים בי ובנעמה, זה לא מובן מאליו, אני מודה לכולם".

הממונה על שגרירות ישראל ברוסיה, יעקב ליבנה, ציין בתחילת האירוע, "יפה היא אורחת מיוחדת שלנו היום", עוד הוסיף "אנחנו במשרד החוץ ובשגרירות נמשיך לעזור בכל כוחנו על מנת להביא לסיום הפרשה מהר ככל הניתן ושנעמה תחזור הביתה לישראל לחיק משפחתה".

יפה יששכר בהדלקת נרות במוסקבה. קרדיט: שגרירות ישראל במוסקבה


יפה אמרה אמש לערוץ 12 כי בתה חוששת שתועבר לכלא קבוע תוך זמן קצר. "היא אמרה לי 'אם הם מעבירים אותי כלא, זה יקרה תוך רבע שעה'", סיפרה יפה יששכר, "אנחנו לא רצינו לפנות לבית המשפט במוסקבה, אבל נעמה אומרת כי היא לא מוותרת. היא אמרה שאם היא מוותרת זה כאילו היא מודה באשמה. הפחד שלה זה שהיא תעבור לכלא אחר תוך 10 ימים. אני מקווה שהחגים יעכבו אותם קצת".

כאמור, ביום חמישי החליט בית המשפט במוסקבה לדחות את ערעורה של יששכר, בתום דיון סוער שהתקיים בנוכחותה, כשהיא בתוך תא זכוכית. יששכר נעצרה באפריל לאחר שבתיקה נמצאו 9.5 גרם חשיש, והיא הורשעה ונידונה לשבע וחצי שנות מאסר.