מעצרו של החשוד ברצח קב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, עמוס סער, אמש בהר חומה, הוארך היום (חמישי) ב-11 ימים. מעצרו של בן ה-70 החשוד במעורבות בסיוע למעשה הוארך בחמישה ימים. מדובר ברצח שהתרחש אמש סמוך לביתו של הקורבן וזאת ככל הנראה בעקבות סכסוך מוקדם בין הקורבן לשכנו, החשוד ברצח. סער נמצא דקור במבואה בבניין בו התגורר על ידי שכנים שהזעיקו את המשטרה.

כשעתיים לאחר האירוע הצליחו בלשי ימ"ר ירושלים להתחקות אחר עקבותיו של החשוד ולבצע את מעצרו. זמן קצר לאחר מכן נעצר שכן נוסף, קשיש בן 70, שככל הנראה החשוד ברצח לן בדירתו לילה קודם לאירוע. 
עו"ד אריאל הרמן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד ברצח אמר כי "החשוד מעורער בנפשו. הדבר עולה מרקע פסיכיאטרי, מעדויות של רעיית המנוח ובנה ומרקע הסכסוך בינו ובין המנוח. לפיכך ביקשתי בדיקה פסיכיאטרית, שהיא פעולת חקירה חיונית. גם ביקשתי שיתאפשר לסנגוריה לשלוח פסיכיאטר מטעמה לבדוק אותו. הבדיקות לא פוגעות בחקירה. הן מסייעות לה. בית המשפט נעתר לבקשה לבדוק את החשוד מטעם הפסיכיאטר המחוזי ודחה את הבקשה לבדיקה מטעמנו. על כך יש מקום להגיש ערר".

עו"ד מוסטפא יחיא שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הקשיש שחשוד בסיוע למעשה אמר כי "מדובר בקשיש שסובל מבעיות בריאות וללא עבר פלילי. כבר בשלב ראשוני זה של החקירה נראה כי לקשיש אין כל קשר לסכסוך וככל שיש לו קשר לפרשה חלקו הוא שולי ביותר. לפיכך, סברנו כי יש לשחררו. לצערנו בית המשפט לא קיבל את טענותינו ואנו שוקלים הגשת ערר על המשך המעצר".