מעצרו של יונתן פדידה, החשוד בדריסתם של יניב לוגסי ותומר וינשטיין ז"ל בתאונת הדרכים בשרון לפני כשבועיים, הוארך היום (שני) בארבעה ימים עד ליום חמישי  וזאת בניגוד לעמדת המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרו בשבוע. בתום הדיון הגיש פרקליטו של פדידה, עורך הדין עדי כרמלי, ערער על החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו של מרשו.



במהלך הדיון אמר הטוען המשטרתי, רנ"ג ארז קפלן, כי בדמו של החשוד נמצא סם פעיל בדרגה 3.8 וסם סביל ברמה 13, כאשר בכדי לבסס נהיגה תחת השפעת סמים נדרשת לפחות דרגה 5 של סם פעיל. פרקליטו של פדידה התעקש והשיב לנציג המשטרה: "אתה מודע לכך שבכדי לבסס עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים צריך רמה 5 של סם פעיל"? רנ"ג קפלן אמר בתגובה כי הוא "משאיר את זה למעבדה ובינתיים נמשיך לחקור".


השופט ארז מלמד חזר ומתח גם הפעם ביקורת נוקבת על התנהלותה של המשטרה בחקירה. "אני אומר בלשון עדינה, הדבר החמור הוא שבתיק כזה חמור החקירה היא רשלנית, רק ביום שישי אספתם את עצמכם ופניתם לפרקליטות, וזה כשיש משפחות עם קורבנות. לא עשיתם דברים אלמנטריים חשובים ביותר, דברים שהייתם צריכים להתקדם איתם. בית המשפט המחוזי העיר לכם והפנה אתכם לפרקליט המלווה, וחוץ מזה לא עשיתם כמעט כלום", גער ברנ"ג קפלן.



בהמשך טען קפלן כי נותרו למשטרה עוד 23 פעולות חקירה שעליה לבצע, מתוכן שלוש או ארבע הן בנות שיבוש, המצדיקות את הישארותו של החשוד במעצר. עוד טען קפלן כי קיים חשש לניסיון הימלטות מהארץ מצד פדידה, וציין כי ברשותו דרכון זר, מרוקאי. השופט מלמד הגיב כי הדרכונים של פדידה נמצאים בידי המשטרה ולכן טענה זו אינה רלוונטית.



הטוען המשטרתי, רנ"ג ארז קפלן. צילום: אלון חכמון
הטוען המשטרתי, רנ"ג ארז קפלן. צילום: אלון חכמון



עידן וינשטיין, אחיו של תומר וינשטיין ז"ל, הגיע לדיון בבית המשפט, שם פנה אל הנהג הדורס: "איך אתה חי עם זה פדידה שבוקר אחד קמת עם מכונת הרצח שלך ולקחת חיים?".





עורך דינו של פדידה, עדי כרמלי, הגיב להחלטה בתום הדיון: "אני חוזר ומבקש מבית המשפט לחזור להחלטה מהפעם הקודמת ולהורות על שחרורו של החשוד. אני בטוח שהפעם בית המשפט המחוזי יסכים עם הדעה הזאת. בית המשפט המחוזי לא חסך שבטו מהמשטרה על חקירה רשלנית. מדובר בתיק כל כך רגיש, והמשטרה מפזרת סיסמאות חסרות כל שחר. הכוונה של בית המשפט המחוזי הייתה לגשת לפרקליט לקבל הנחיות ולבצע אותן עד היום, משטרת חלם. רנ"ג קפלן מציג כל דיון לבית המשפט לא מסמכים מתיק החקירה, אלא הודעות טלפוניות. כל תוצאה שהיא לא שחרור של החשוד היא תוצאת חטא וצריך להגיד את האמת ולהודות ברשלנות של החקירה. המשטרה היא שמחבלת בחקירה".