ראש העיר אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, הגיש היום (שני) עתירה לבגץ בבקשה לבטל את הרשעתו בקבלת שוחד. בין היתר, הוא טוען כי מינויה של השופטת לימור מרגולין-יחידי היה לא תקין. כבר לאחר הרשעתו אמר שמעוני בשיחות עם מקורבים כי בכוונתו לערער על הכרעת הדין לבית המשפט העליון.



ב-11 בנובמבר הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את שמעוני בקבלת שוחד בסך 155 אלף שקלים, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. עם זאת, שמעוני זוכה מחמת הספק בסעיף המעניין ביותר מבחינה ציבורית - זה של מתן טובות הנאה תמורת הטיית סיקור עיתונאי. מדובר בסעיף המזכיר את זה שבו הואשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000.
השופטת לימור מרגולין-יחידי כתבה בהכרעת הדין כי "יש להיזהר מהגדרת סיקור אוהד כשוחד". היא הסבירה אז כי "יש לבחון אם כלי תקשורת מחזיק באופן עקבי בעמדה ובהשקפת עולם כלשהי, אשר מתיישבת מבחינת האג'נדה שלו עם פרסומים הנוחים לנבחר הציבור, שאז הפרסומים האוהדים אינם קשורים בהכרח לקשר מול נבחר הציבור ו\או מבטאים שינוי בעמדה, שאז הקשר שלהם לטובת הנאה נפסדת הוא ברור יותר. בנוסף, אם היוזמה למעורבות נבחר הציבור מגיעה, מצד כלי התקשורת, בעקבות הנחייה כללית או ספציפית של בעליו, ואם ניתנת גישה למעורבות למקורביו של נבחר הציבור, בהתאם להנחייה מלמעלה, אז היבטי טובת ההנאה הפסולה בהתנהלות הם ברורים ומובהקים יותר".