שופט בית המשפט המחוזי בלוד, עידו דרויאן גמליאל, קיבל היום (שני), באופן חלקי, את הערער שהגיש עורך הדין, עדי כרמלי, בעניינו של יונתן פדידה, הנהג החשוד בדריסתם למוות של שני רוכבי האופניים, תומר וינשטיין ויניב לוגסי ז"ל, בתאונה בשרון, והחליט לקצר את המעצר של החשוד ביממה.



בשעות הבוקר האריך בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרו של פדידה עד ליום חמישי, זאת לאחר שמתח ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה בחקירה. על החלטה זו כאמור, הגיש עו"ד כרמלי ערער לבית המשפט, תוך שהוא מבקש לשחרר את מרשו, או לחילופין, לקצר את תקופת המעצר, לאור העובדה שהמשטרה, לדבריו, "כשלה בחקירה".



"המשטרה קיבלה את הביקורת הקשה בכל ערכאה שיפוטית שנחשפה בתיק, תוך שבתי המשפט מותחים ביקורת קשה על התנהלות המשטרה ועל אי ביצוע החלטות שיפוטיות ופעולות חקירה פשוטות, שהיה עליה לבצע כבר בראשית החקירה, במיוחד שדובר על תיק עם תוצאות טרגיות", אמר כרמלי.



השופט דרויאן גמליאל, ששמע את עמדת המשטרה שעל פיה מדובר בתיק חקירה עב קרס, החליט לקבל את בקשת הערער בחלקו, ולקצר את ימי המעצר ביממה, תוך שגם הוא לא נמנע מלמתוח ביקורת על התנהלות המשטרה בחקירה, כשאמר כי "קודמיי, השופטת מרשק מרום, והשופט מלמד, עמדו על כך שהיחידה החוקרת אינה מתנהלת באופן שהיה ראוי עליה להתנהל. עתה, לאחר שאפשרתי שרוולי ובדקתי בתיק עד רמת הסיב והחוט, מסקנתי דומה. פעולות חקירה שהיה על היחידה לבצע לא בוצעו ופעולות חקירה שביצעה, לא בוצעו באופן מפורט".



אלא שהשופט, דרויאן גמליאל, החליט למרות הכל להשאיר את פדידה במעצר וזאת כשהוא מציין כי בתיק האמור אין הוא בא לשפוט או להעריך את מקצועתיה של היחידה החוקרת, ולא זה מה שבמרכז העניינים. "אלא שאלות המסוכנות, יכולת השימוש וביסוס החשד בעניינו של העורר הם אלה שמוכנים לפניי ומצאתי כבסיס לחשד מוצדק, וכמוהו מוצקה גם עילת המסוכנות". דברי השופט, שהחליט להאריך את מעצרו של פדידה.