בהלצ'ין, מרכז המורשת ליהדות אתיופיה, עתר לבג"ץ נגד משרד התרבות ושרת התרבות בטענה לאפליה, "שעולה עד כדי הפרת הבטחה שלטונית לכאורה", להקים מרכז מורשת ליהדות אתיופיה תוך אפלייה תקציבית. לטענת העמותה, שהוקמה לצורך הקמת המרכז, ישנו כבר שטח באזור מלחה אשר מיועד להקמת המבנה, אך "גרירת רגליים לכאורה מצד משרד התרבות וסחבת אף מטעם השרה מעכבות את מימוש הפרויקט".
לטענת העותרים, לאורך השנים התקיימו חילופי דברים הנוגעים לגורם המפעיל של המרכז ואף הועבר חוק המחייב את הקמתו, אך בפועל לא תקצבו את מימוש הפרויקט. העותרים דורשים כי בית המשפט יחייב את המדינה להשלים הליכים ביורוקרטיים והליכי תכנון. לטענתם, הקרקע עומדת פנויה וללא שימוש, ולמרות הצעות גישור במהלך השנים הדברים עד כה העלו חרס
עו"ד יסמין קשת היא בין המייצגים את עמותת בהלצ'ין. פרופ' מיכאל קורינאלדי: "האחריות עומדת לפתחה של הממשלה. קרקע כבר ישנה, והגיע הזמן שזה יקרה. מבצע משה ומבצע שלמה ושרשרת מבצעים הביאה איתה ציבור מצוין ארצה ומגיע להם. מדובר באפליה וגזענות".

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה כי "המשרד פועל לשימור המורשת התרבותית של יהדות אתיופיה באמצעות תמיכה במוסדות המשמרים את המורשת התרבותית, וכן באמצעות תקצוב התאגיד 'המרכז למורשת יהדות אתיופיה' שהוקם מתוקף חוק. המשרד דוחה את הטענות העולות בעתירה, ותגובתו הוגשה לבג"ץ, כמקובל".