המשטרה תפתח בבדיקה של הדלפת החומרים מטלפונו של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. בהודעה שמסרה היום (שלישי) המשטרה נאמר כי "לאור פרסומים שונים מהימים האחרונים, אודות הפצה שלא כדין של חומרים לכאורה מתוך טלפונים השייכים לעו״ד אפי נוה, ובהמשך לתלונה שהוגשה על-ידי בא כוחו של נוה בעניין זה, הוחלט בתיאום עם פרקליטות המדינה, על קיום בדיקה משטרתית ראשונית לבירור האם חומרים כאמור אכן מצויים / מוחזקים שלא כדין ברשות כל מי שאינו מוסמך לכך / מורשה לכך, והאם חומרים כאלה הופצו שלא כדין".



כזכור, בעקבות הסערה שנוצרה במערכת המשפט והביקורת המוטחת בה בגלל קשריו של נוה עם שופטים, כפי שעולה מתוך חומרים שנחשפו במכשיר הטלפון הנייד שלו, הבהירה ביום שישי האחרון הנהלת בתי המשפט כי אין לה התנגדות לחשיפת כל החומרים. עוד נודע כי במהלך סוף השבוע התנהלה שיחה קשה בין נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לבין השופט הבכיר שההתכתבויות בינו לבין נוה כבר נחשפו. כל האירועים הללו מתרחשים בעת שצו איסור פרסום מוטל על הפרשה, לבקשת המשטרה. יש להדגיש כי במסגרת תפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין הייתה לנוה השפעה גדולה מאוד על מינוי שופטים חדשים.
 
בעקבות השיחה המורכבת בין הנשיאה חיות לבין השופט המעורב קיים גם חשש שהפרשה, שכרגע נמצאת בשליטתה של מערכת בתי המשפט, תסתעף וכי גורם חיצוני ידרוש את השעייתו של השופט. ייתכן שאף תישקל עתירה בנושא או פנייה לנציבות תלונות הציבור על השופטים, הממונה על ביקורת השופטים.

עורכי דינו של נוה - בועז בן צור, כרמל בן צור וגיא רווה - פנו בבקשה לחקור את מקור ההדלפה של החומרים מתוך הטלפון הנייד של מרשם. נוה פנה, באמצעות עורכי דינו, למצות את הליכים נגד העיתונאית הדס שטייף, המסקרת את התחום הפלילי בגלי צה"ל, שנחקרה בעבר בשל העברת חומרים מהטלפון של נוה למשטרה.
 
בפנייה אל סנ"צ אסף וולפיש מהיחידה הארצית לחקירות הונאה ורפ"ק עודד מררה מלהב 433, ביקשו פרקליטיו של נוה לחקור את זהותם של הגורמים האחראים להדלפת החומרים האסורים בפרסום, שהושגו לטענתם תוך ביצוע עבירות פליליות חמורות. בעקבות פנייה זו ולנוכח הרגישות והמורכבות של המעורבים והחומרים, המשטרה וגורמים בכירים במשרד המשפטים יצטרכו להחליט אם לפתוח בחקירה לבדיקת מקורן של ההדלפות.
 
הפרשה החדשה מטילה צל על הקשר בין נוה לבין השופט המכהן בתפקיד בכיר, והדבר גם מעורר ביקורת כלפי השופט ותפקודו באופן כללי. אף שיש ספקות בכל הנוגע לחשד לפלילים בדליפת התכתובת הנוכחית, הרשת מלאה בשמועות ובהשערות ויש בהן כדי לייצר מבוכה למערכת. גורמים בעלי עניין מעוניינים בהסרת איסור הפרסום, ועל כן הובהר כי הבקשה למניעת פרסום החומרים הגיעה מנוה עצמו. 
 
תחילתה של הסערה הייתה בפרסום בחדשות 13 ובו דווח שדלפו חומרים מהטלפונים הניידים של נוה לגורמים שאינם נמנים עם אכיפת החוק, עד כדי חשש ממשי שחומר שנמצא בידי גורמי פשיעה יכול להיות מהותי ככלי שיעלה עד כדי סחיטה ועבירות נוספות. לאחר הפרסום בחדשות 13 אמר שר המשפטים אמיר אוחנה: "המחשבה שחומרים פרטיים מביכים הנוגעים לשופטים ולבכירים במערכת המשפט דלפו והגיעו לידיים עוינות, היא מקור לדאגה. על המערכת לבדוק כיצד הודלפו החומרים הרגישים ובידי מי הם נמצאים".