טרגדיה ברמת הגולן: ירדן פרידמן בן ה-5 ממושב נטור נהרג היום (חמישי) לאחר שנפל מסוס בחוות המשפחה ונחבל בראשו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע איתרו אותו כשהוא במצב אנוש ופינו אותו באמצעות מסוק מד"א לבית החולים זיו בצפת לאחר תוך פעולות החייאה, כשהוא במצב אנוש. מאוחר יותר נקבע מותו במרכז הרפואי. הלוויתו תתקיים מחר בבית הקברות האזורי בחיספין, שבגולן, בשעה 11:00.

פרמדיק מד״א רונן קדוש וחובשת בכירה במד״א, איבון פריימן לוין, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן 5 שוכב על הקרקע כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם חבלת ראש קשה. סיפרו לנו שהוא נפל מהסוס בזמן רכיבה. התחלנו מיד להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים ולבצע פעולות החייאה, ובאמצעות מסוק מד״א שנחת בסמוך לזירת האירוע פינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

ההורים, זוהר ועומר, סיפרו על ילד חייכן, רוכב סוסים מיומן מלידה, הצעיר מבין שלושת אחיו. ירדן למד בגן קשת - הגן הבוגר ביישוב. הנהגת היישוב נטור, צוות חוסן יישובי וצוותי סיוע של מוא"ז גולן מסייעים ותומכים במשפחה, בחברים של הילדים ובתושבי היישוב. כמו כן נערכו שיחות לילדים והחברים בהנחיה של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים מהשרות הפסיכולוגי חינוכי של המועצה האזורית גולן.

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון נהרגו חמישה ילדים כתוצאה מפגיעת בעלי חיים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "ילדים אינם מבוגרים קטנים, ואין להם את היכולות הפיזיות והקוגניטיביות להתמודד עם מצבים מסוכנים. כמבוגרים יש לנו אחריות לדאוג לבטיחות. אנו קוראים להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. ברכיבה על בעלי חיים, יש לנקוט את כל אמצעי הבטיחות וכמובן לחבוש קסדה".