היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום (ראשון) לטענות שנשמעו אחרי החלטתו להעמיד לדין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. "אני לא מתכוון להתעמת עם ראש הממשלה בפומבי. אמר מה שאמר. לגיטימי שיהיו טענות, והיו וטענות רבות שהושמעו במהלך השימוע, אבל גם במהלך השימוע עצמו לא היו טענות על תפירת תיקים, ועכשיו כשהתקבלה ההחלטה - נשמעות הטענות האלה", אמר מנדלבליט בכנס שנערך באוניברסיטת חיפה.

היועמ"ש הוסיף ואמר כי "העמדה שלי שהמטרה לא מקדשת את האמצעים, ומבחינתי בוודאי שהמטרה היא לחתור לחקר האמת ולפענח פשיעה ולהגן על הציבור. ובצד זה חובתו של היועמ"ש לוודא שזכויות הנחקרים והנאשמים נשמרות, ואני בהחלט מוטרד מכמה מהטענות שהיו".

בתשובה לשאלה על הקושי בקבלת החלטות נקיות על אף הלחץ הציבורי אמר: "הדבר הכי קשה זה לשקר לעצמך. יש שיקול דעת תמיד, אבל בסוף הראיות מדברות. בנוסף, התהליך הוא בעיניי קדוש ונותן מקדמי הגנה שמחסנים מטעויות. אני שלם עם ההחלטות. ההגנות שיש לך אלה האנשים שעובדים איתך והתהליך".

כזכור, ביום רביעי הגיש ראש הממשלה את בקשת החסינות ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בפני העמדה לדין בתיקים בהם הוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. בפתח מסמך בקשת החסינות מבקש נתניהו "לקיים את ההליך הדמוקרטי ולכבד את רצון הבוחרים". 

יולי אדלשטיין. צילום: מיכאל גולדברג, צלם סרוגים
יולי אדלשטיין. צילום: מיכאל גולדברג, צלם סרוגים

בהצהרה לתקשורת שמסר בירושלים התייחס נתניהו בפתח דבריו להישגים רבים של ממשלתו וגם  - לתוכניות לעתיד, ולאחר מכן הסביר כי קיבל את ההחלטה על בקשת החסינות כדי לממש את זכותו וחובתו "וכדי לשרת את הציבור למען מדינת ישראל". נתניהו הוסיף כי "בכוונתי להמשיך להוביל את ישראל עוד שנים רבות להישגים היסטוריים שאני עמל עליהם יומם ולילה".

בהמשך דבריו טען ראש הממשלה כי החסינות, לפי החוק, היא זמנית ומתבטלת עם סיום כהונת הכנסת: "רבים מכם חושבים, כי ככה אמרו לכם, שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד ומאפשרת לא לעמוד לדין אף פעם. זה פשוט לא נכון. על פי החוק, החסינות היא תמיד זמנית, והיא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה".

נתניהו המשיך והסביר כי בכוונתו להיאבק על חפותו, אך לא כעת: "בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את הרכילות המפורכות נגדי", הצהיר, "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים והגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם, לפי רצון העם. אמרתי רצון העם ולא רצון הפקידים".