המשטרה תחקור את הכבאים: חקירת אסון המעלית מתנהלת מתחילת הבוקר (ראשון) על ידי מפלג ההונאה במחוז תל אביב במשטרה. חוקרי המפלג החלו בבדיקת כל הארועים שקשורים לאסון המעלית, לרבות בחינת ההודעות שהתקבלו הן במוקד המשטרה והן במוקדי כבאות והצלה. במקביל, העבירו לשירות הכבאות והצלה בקשה לקבל את שמות הכבאים שהשתתפו אמש בחילוץ שני קורבנות האסון, סתיו הררי ודין שושני ז"ל

החוקרים ביקשו את שמות הכבאים במשל"ט (מרכז בקרה ושליטה), וקיבלו את שיחות הטלפון שיצאו לאירוע הראשוני שהתקבל בשעה 12:20 בצהריים. אולם אז דווח על הודעה שגויה, ורק בחלוף כ-40 דקות לאחר שתושבים ברחוב נדב בשכונת התקווה בתל אביב זיהו צוות כיבוי פועל בבניין אחר, הם ביקשו מהם להגיע לבניין בנדב 3 בשל חשד ללכודים בתוך מעלית בקומת החניון שהתמלאה במים. זו הייתה השעה לתחילת פעולות החילוץ, בפרק הזמן הזה שייתכן והיה קריטי למצבם של הלכודים. 

במשטרה מתקבלות עדויות מתושבים, והכוונה היא למצות את החקירה עד תומה. עוד נמסר מגורמים במשטרה כי החקירה מתמקדת בשלב זה בניסיון להבין את הסיבות לאסון. במסגרת החקירה פעלו בזירה חוקרי זירה, חוקרי משטרה אספו ראיות, גבו עדויות מכל מי שהיה או שפעל בזירה.

חילוץ הלכודים מהמעלית בתל אביב. צילום: יחידת התיעוד המבצעי, כב"ה
חילוץ הלכודים מהמעלית בתל אביב. צילום: יחידת התיעוד המבצעי, כב"ה

במקביל, נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, מינה צוות מקצועי בכיר לביצוע תחקיר כולל של האירוע. הצוות בראשותו של תת טפסר ציון שנקור, סגן מפקד מחוז דרום, יבחן היבטים מקצועיים בתפקוד הכוחות והטיפול באירוע. הצוות יגיש את מסקנותיו לא יאוחר מתאריך 12.01.2020.

בין השאר יבדקו הדברים הבאים: אופן פעולת המוקד ושיגור הכוחות, תנועת הכוחות ליעד ואופן פעולת צוותי הכיבוי והחילוץ באירוע, אופן הפעלת יחידת להבה, הסיבות לפרוץ האירוע, אופן ההתמודדות עם עומס האירועים והקריאות במועד האירוע, הפקת לקחים והמלצות בכלל ההיבטים.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר את הדברים הבאים: "האסון הנורא שהתרחש אתמול בתל אביב ובו טבעו למוות סתיו הררי ודין שושני זכרם לברכה, מזעזע ולא מרפה מכולנו. ליבי נקרע מהמחשבה על הזוג הצעיר שאיבד כך את חייו. אמש הנחיתי את מבקר המשרד לביטחון הפנים לקיים ביקורת דחופה ותיחקור של היערכות משטרת ישראל ורשות הכבאות וההצלה בסוף השבוע ואת פריסת הכוחות, בדגש על מוקדי החרום, איושם ותיפקודם. עלינו לוודא שכל הלקחים מהאסון הקשה הזה יופקו בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

עוד אמר ארדן כי: "אני מודה מעומק ליבי לאלפי השוטרים, לוחמי האש והמתנדבים שפועלים בימים האחרונים מסביב לשעון בכדי להציל חיים ולסייע לאזרחים שנקלעו למצוקה".