השופט הבכיר שהתכתבויותיו עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, דלפו ממכשיר הטלפון של האחרון, הוא נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. על פי החשד חומרים כוללים אלפי שיחות וואטסאפ, סרטונים, תמונות ומסמכים דלפו ממכשירו של נוה שנפרץ במסגרת פרשת מין תמורת מינוי, ושמם של שרים, פוליטיקאים, עיתונאים בכירים, עורכי דין, שופטים וגורמי אכיפת חוק בכירים נוספים נקשר בפרשה.

במסגרת ההתכתבות בין השניים, כתב נוה לשופט: "אתה הכי מתאים וראוי, לכן נילחם בשבילך. אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו לטובת ציבור הנזיקיסטים. ששאר הענפים ישתתפו בנטל. עתירות מנהליות. בנקאות. ייצוגיות. פלילי. מה שתחליט". השופט אורנשטיין הגיב עם סמיילי של אימוג'י של אצבע למעלה. בהתכתבות מוקדמת יותר כתב נוה לאורנשטיין: "אני אצל ועדת האיתור". האחרון השיב לו: "תשמור עליי".

השופט אורנשטיין פרסם הודעה בעקבות פרסום שמו בה נכתב כי "מדובר בהתכתבות שהתקיימה במאי 2016 בין עו"ד נוה כראש לשכת עורכי הדין דאז ובין השופט איתן אורנשטיין כמי שהיה אז מועמד לנשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב. הסמכות בחוק למינוי נתונה בידי שר המשפטים (אז השרה איילת שקד) בהסכמת נשיא בית המשפט העליון (אז הנשיאה מרים נאור), וזאת לאחר קבלת המלצה מאת ועדה מייעצת שראיינה את המועמדים וכן גורמי חוץ שונים, ובהם ראש לשכת עורכי הדין".

"לקראת גיבוש עמדת הלשכה לעניין המועמד המומלץ על ידה, קיים עו"ד נוה כראש הלשכה שיחות עם המועמדים השונים וביניהם השופט אורנשטיין, בהן ביקש לברר מהי תוכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם ייבחר לתפקיד. במסגרת זו ציין עו"ד נוה בפני השופט אורנשטיין, כי ראוי לחזק את ההתמקצעות בתחומים שונים בבית המשפט המחוזי ובהם התחום הנזיקי, המינהלי ותובענות ייצוגיות, אשר לגביהם מתלוננים עורכי-הדין שבית המשפט המחוזי בתל אביב אינו נותן מענה מקצועי מספק, ולכן מעדיפים עורכי-הדין להגיש את תביעותיהם בערים אחרות.

"השופט אורנשטיין השיב לכך באומרו כי הוא מתכוון לתקן את הדבר ולפעול לשיפור ולחיזוק ההתמקצעות של השופטים המופקדים על תחומים אלה. על רקע זה כתב עו"ד נוה לשופט אורנשטיין, ערב הופעתו לפני הוועדה המייעצת, שנוכח התחייבותו זו הוא מתכוון לתמוך במועמדותו וכי הוא המועמד המועדף על הלשכה. 

"מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים והניסיון לייחס לה מימד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו אין לו שחר. השופט אורנשטיין אכן נבחר בהמלצת הוועדה המייעצת לנשיא בית המשפט המחוזי על ידי השרה שקד והנשיאה נאור, וזאת בזכות כישוריו המצויינים לתפקיד והוא ממלא את התפקיד בהצלחה רבה קרוב לשלוש שנים".

כזכור, על פי החשד, סייע נוה במסגרת פרשת מין תמורת מינוי לשופטת אתי כרייף להתמנות לתפקיד השיפוטי בעקבות קשר בעל אופי מיני שקיימה עמו. בתמורת ליחסים האינטימיים דאג נוה למנותה מתוקף תפקידו הבכיר בלשכת עורכי הדין, ומינויה אכן אושר בועדה למינוי שופטים ברוב של 8 חברים כאשר רק המשנה לנשיאת העליון השופט רובינשטיין התנגד למינוי.

כזכור, מלבד השופטת, נחקרה גם עורכת דין בכירה שעל פי החשד קיימה יחסים עם נוה תמורת קידום בעלה השופט מבית המשפט השלום לבית המשפט המחוזי.