צוות המומחים של בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בחוות דעתו כי מלכה לייפר, נגדה הוגש כתב אישום בגין עבירות מין באוסטרליה, כשירה לעמוד דין והתנהלותה עד כה כאילו היא לוקה בנפשה, הייתה התחזות בלבד. 

עורכי דינה של לייפר טל גבאי ויהודה פריד, מסרו כי "אין שום הפתעה בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט. חשוב להדגיש ולהזכיר ששתי חוות דעת קודמות אשר קבעו כי לייפר מתחזה וכשירה לעמוד לדין נדחו כליל על ידי בית המשפט לאחר הליך הוכחות. אנחנו צופים שכך יהיה בעניינה של חוות הדעת הזו. נתייחס באופן ענייני לחוות הדעת בבית המשפט".

מארגון JCW המלווה את הנפגעות נמסר בתגובה כי "כבר מרגע שנכנסנו לעובי הקורה הבנו כי מלכה לייפר מהתלת בכולם והיא כשירה לעמוד לדין. התפללנו על כך רבות ואנו חשים הקלה גדולה מהחלטת הוועדה שקבעה כי מלכה לייפר מתחזה. אנו מצפים שבית המשפט לא יתמהמה עוד, ויחליט על הסגרתה המיידית לאוסטרליה על מנת שסוף סוף ימוצה הדין עמה".

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה לפני כחודש את הגשת חוות הדעת הפסיכיאטרית הסופית בנוגע לכשירותה הנפשית של מלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה ובביצוע עבירות מין בתלמידות בבית ספר חרדי במלבורן, לעמוד לדין, זאת לאחר שראש פאנל המומחים לבדיקת מצבה הפסיכיאטרי הודיע שחוות הדעת לא מוכנה.

במהלך 2008 החלו להתפרסם באוסטרליה תלונות נגד לייפר מצד תלמידות שלמדו בבית הספר החרדי במלבורן אותו ניהלה, שטענו כי היא ביצעה בהן מעשים מגונים והתעללה בהן במשך שנים. בסוף אותה שנה חזרה לייפר לישראל ומצאה מקלט בקהילה החרדית ביישוב עמנואל.

בעת שהותה בארץ הוגש נגדה כתב אישום באוסטרליה הכולל 74 סעיפי אשמה בגין עבירות מין. היא נעצרה בישראל באוגוסט 2014 ושוחררה למעצר בית בבני ברק. הליך הסגרתה בחזרה לאוסטרליה, החל באותה שנה אך נפסק במהלך 2016, לאחר שנקבע כי היא אינה כשירה לעמוד לדין. כזכור, בתחילת השנה פתחה המשטרה בחקירה נגד גורמים רשמיים, ביניהם שר הבריאות, יעקב ליצמן, בחשד לכך שהתערבו באופן לא חוקי כדי למנוע את ההליך.

מארגון JCW, המלווה את הנפגעות, נמסר בתגובה: "כבר מרגע שנכנסנו לעובי הקורה הבנו כי מלכה לייפר מהתלת בכולם והיא כשירה לעמוד לדין. התפללנו על כך רבות ואנו חשים הקלה גדולה מהחלטת הוועדה שקבעה כי מלכה לייפר מתחזה. אנו מצפים שבית המשפט לא יתמהמה עוד, ויחליט על הסגרתה המיידית לאוסטרליה על מנת שסוף סוף ימוצה הדין עמה".