עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס שהוסגר לישראל לצורך העמדתו לדין, הוא מועמד מספר 2 ברשימה בשם "שחר כלכלי" בראשות גלעד אלפר, שהוגשה היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית. יש לציין כי אלפר היה בעבר מועמד מטעם מפלגת זהות. 

ראש הרשימה אלפר אמר למעריב אונליין כי "סילבר נמצא במעצר, אך קיבלנו את הסכמתו להיות מועמד לכנסת באמצעות עורכי דינו, אחיו וגם בשיחה טלפונית איתו". לדבריו, "יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, יצטרך לקבוע האם יש בעברו של סילבר קלון שימנע ממנו להיות מועמד לכנסת". 

רשימת שחר כלכלי לכנסת by מעריב אונליין on Scribd

אלפר הוסיף ואמר כי: "מצאנו בסילבר מועמד מתאים לרשימה שלנו משום שהוא סמל לא רק של לגליזציה. הבן אדם הזה הציל עשרות אלפי ישראלים שזקוקים לקנאביס רפואי ולא מקבלים זאת מהמדינה, ונאלצים לפנות לטלגראס כדי לקנות את הקנאביס הרפואי. עבורנו הוא לא גימיק, הוא מתחבר לאידאולוגיה שלנו, ואין ספק שמבחינתנו יש לו ערך ציבורי. זה מגוחך שאנשים שזקוקים לקנאביס רפואי פונים אליו ולא למדינה".

כזכור, סילבר הואשם בניהול ארגון פשיעה, תיווך לסחר בסמים מסוכנים, סחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמים מסוכנים וסחיטה באיומים, זאת במסגרת פרשת טלגראס. 

הוא הוסגר לישראל ב-18 באוגוסט 2019, 30 שעות לאחר שהצליח להימלט מידי משטרת אוקראינה. בהמשך, כידוע, הוא נתפס והועבר לחקירה ביחידת להב 433, שבעקבותיה הוחלט להגיד נגדו את כתב האישום.