במשטרה ממשיכים לחקור את האירוע שבו נמצאו גופותיהם של ילנה יצחקבייב וסלאביק מבשב בדירה בפתח תקווה, כאשר על פי החשד מבשב רצח את בת זוגו, על רקע רצונה להיפרד ממנו, ולאחר מכן התאבד. יעקב, בנה של ילנה, התייחס הבוקר (ראשון) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM לאירוע הטרגי, ואמר כי "סלאביק הוא לא גבר, אמא אמרה שהיא רוצה לעזוב אותו, ושכבר לא טוב לה איתו".

מה קרה שם? אמא רצתה לעזוב אותו והוא רצח אותה?
"כנראה שכן".

היא שיתפה אותך?
"היא לא כל כך שיתפה אותי. לא נכנסתי לעניינים שלהם אבל הבנתי שבזמן האחרון היחסים שלהם השתנו והיא החליטה שהיא רוצה לעזוב אותו. הוא בן אדם בדרך כלל דיכאוני ופחדן".

היא הייתה שמחה ומלאת חיים?
"בטח. כן. היא הייתה אצלנו שבוע וחצי כי היינו חולים בשפעת. היא טיפלה בנכדים אצלנו בבית. ברגע שהיא חזרה הביתה זה מה שקרה".

היא לא הייתה איתו שבוע וחצי ואז קרה האסון הזה. היא לא שיתפה אתכם?
"היא שיתפה את הבת זוג שלי אבל אף אחד לא חשב על זה".

מה היא אמרה?
"שהיחסים השתנו. שבזמן האחרון היא לא מרגישה איתו בנוח ורוצה לעזוב".

אתם יכולים להבין מהמשטרה מה היה שם?
"אני הבנתי מה קרה. לפי המשטרה הדיווח הראשוני היה שהוא רצח אותה והתאבד".

כאמור, מעדויות שנגבו מבני משפחתה של המנוחה ולאור הממצאים שבזירה עולה חשד כי היא ביקשה להיפרד מבן זוגה, המועסק כמאבטח ומחזיק באקדח ברישיון, וכי הוא החליט לרצוח אותה ולשים קץ לחייו. ביום שישי בשעה שמונה בערב התקשר למשטרה אחד משני בניה של יצחקבייב ודיווח כי מצא את גופותיהם של אמו ובן זוגה בדירה. כוחות משטרה גדולים בפיקודם של מפקד המרחב וסגן מפקד משטרת פתח תקווה רפ"ק שי גז מצאו את גופותיהם של השניים בתוך שלולית דם ולצד הגבר נמצא האקדח.

"הבן היה זה שדיווח למשטרה על מציאת גופתה של אמו וכן גופת מי שהיה בן זוגה בשנה וחצי האחרונות לאחר שהתאלמנה. מדובר בזירת רצח והתאבדות, כך עולה מהממצאים", אמר גורם במשטרה. מבשב עלה מאוזבקיסטן ב־1993 והוא מוכר כתכשיטן, פסל ואמן שחלק מיצירותיו מוצגות במוזיאונים בסנט פטרבורג. הוא כונה "הפברז'ה של בוכרה". 

כיממה לפני המקרה הוא העלה פוסט לפייסבוק שבו תיאר כמה הוא אוהב את ילנה, ואף צירף תמונות מארוחת ערב עם חברים שאירחו בביתם. בסרטון אחר, מספטמבר האחרון, חברו של מבשב נראה מספר כי זה אמר לו כי מאז פגש את ילנה חייו השתנו. אבל ככל הנראה הכל השתנה לאחר שהודיעה לו על כוונתה לסיים את הקשר.