היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ועוזרו, ד"ר גיל לימון, דחו את בקשת פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עורכי הדין יוסי אשכנזי ועמית חדד, לקבלת מלוא חומרי החקירה בעניינו, אותה הגישו בשבוע שעבר.

במכתב המענה מבהיר היועמ"ש כי על פי האיזון שנקבע בחוק, חומרי החקירה המלאים מועברים לידי הנאשמים רק כאשר מוגש כתב האישום לבית המשפט, וממילא בשלב זה ליבת חומרי החקירה מצויה בידיהם ועל בסיסה הם טענו טענות שונות הן בשלב השימוע והן לגבי החסינות. עוד נכתב כי לא נמצא כל בסיס לטענת הפרקליטים כי הם זקוקים למלוא חומרי החקירה על מנת לטעון טיעון מלא, וכי טענותיהם לחוסר תום לב ואפליה כבר מופיעות בבקשת החסינות שהגיש נתניהו.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "איך אפשר להילחם בעד האמת אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות? מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת- נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח- מקודם בכל מחיר".

כזכור, מנדלבליט, החליט בחודש נובמבר על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתיק 4,000 יואשם נתניהו בשוחד, בעוד שבתיקים 1,000 ו-2,000 יואשם רה"מ במרמה והפרת אמונים. היועמ"ש הודיע את הדברים בהצהרה מיוחדת לתקשורת ממשרד המשפטים בירושלים. בתחילת ינואר הגיש נתניהו בקשת חסינות, ובשבוע שעבר אישרה הוועדה המסדרת של הכנסת את הקמת ועדת הכנסת על מנת לדון בבקשה לפני הבחירות.