סגן מפקד אגף בבית הסוהר עופר נפצע היום (שני) באורח קל לאחר שהותקף על ידי אסיר המשתייך לארגון חמאס באמצעות חפץ חד, זאת במסגרת סיור בוקר של סוהרים. בשירות בתי הסוהר (שב"ס) מגדירים את האירוע כניסיון לרצח, ובעקבותיו בוצעו מספר מעצרים, זאת לצד העברת התוקף לבידוד. 

הסוהרים באגף השתלטו על העצור שהוצא מהאגף והוכנס, כאמור, לבידוד. הסוהר שנפצע פציעה שטחית פונה לבית החולים להמשך טיפול. האגף בו אירעה התקיפה נענש, ותאי הכליאה רוקנו מכל מוצרי החשמל. חוקר משטרתי הוזמן לבית הסוהר לתחקור ראשוני ועל מנת לפתוח לעצור הביטחוני תיק פלילי בגין ניסיון לרצח.

כשעה לאחר אירוע התקיפה וכאות הזדהות עם האגף שנענש החלו אסירים ביטחוניים, השוהים באגפים סמוכים, בהפרת סדר שכללה צעקות ודפיקות על דלתות התאים. כוח סוהרים ולוחמים פרץ לשני האגפים להשלטת סדר ומשמעת ועם כניסתם לאגפים האירוע הסתיים. הכוחות החלו בחיפושים מקיפים בכל התאים, כאשר עד כה נמצאו מספר דוקרנים מאולתרים וכרטיסי סים, והאסירים יענשו משמעתית בהתאם לנהלים.

גונדר אשר וקנין, מ״מ נציב בתי הסוהר, מסר כי "הבוקר תקף עצור מבית הסוהר ׳עופר׳, המזוהה עם החמאס, את סגן מנהל האגף בו שהה. מדובר באירוע חמור בו כוונת המחבל לרצוח איש כוחות הביטחון הינה ברורה. הנחתי את כוחות הסוהרים והלוחמים בבית הסוהר ׳עופר׳ ובבתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ לנקוט ביד קשה כלפי כל אסיר או עצור המאיים על ביטחונם, על ביטחון המתקן או על ביטחון המדינה ותושביה".

"לאחרונה סוכלו מספר נסיונות להברחת טלפונים סלולריים לתוך בתי הסוהר הביטחוניים. גם במקרים אלו ננקטו צעדים ענישתיים כלפי העצורים. לא נסבול הפרות משמעת במתקני הכליאה של ונמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות למניעת הברחות, לשמירה על הסדר ולמניעת פשיעה", הוסיף.