לאחר שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, משפחותיהם של ישראלים נוספים המרצים עונשי מאסר בחו"ל מנסים לחשוף את סיפורם ולעורר מודעות ליקיריהם. מאור מונסנגו, אחיה של הודיה מונסנגו העצורה בפרו בחשד להברחת קוקאין מעל לחצי שנה, התראיין בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר: "כידוע, הודיה בת 24 עם מנת משכל של 12. היא למדה בפנימייה מטעם הרווחה בגלל שיש לה פיגור גבולי. היא אובחנה אצל פסיכיאטרים, והמסמך הזה נשלח לפרו כדי לאשר את זה שהיא באמת מאובחנת. היא סובלת בבית הכלא בפרו - לא מפסיקה לבכות", סיפר האח. 

"הודיה הייתה בשדה תעופה, שם עצרו אותה ואת החברה שלה עם ארבע מזוודות קוקאין. אנחנו בטוחים שהפלילו אותה בדבר הזה. אנחנו לא מאמינים שהפכו אותה לבלדרית - היא ילדה עם מנת משכל נמוכה", הדגיש.

לפי מונסנגו, הודיה קיבלה הצעה מחברה לצאת לטיול בספרד, שם בילו השתיים כשבועיים. במהלך הטיול, המזוודה של הודיה נשברה, אז אמרה לה החברה כי ביעד הבא בטיול תזמין מזוודה. "חברה שלה אמרה לה לא לדאוג, שביעד הבא תזמין לה מזוודה, וגם לה ולאחייניה". 

לטענת האח, הודיה המריאה ליעד הבא, שחשבה כי הוא מדינת מונטנה בארה"ב, אך התברר לה כי נחתה בפרו. "הודיה לא נשפטה בפרו. חשוב לציין שאם המקרה הזה היה קורה בארץ - היא לא הייתה יכולה לעמוד לדין. כתוב לנו במסמך הפסיכיאטרי מה מצבה, ואנו מצפים שהממשלה תעזור בנושא", הוסיף מונסנגו. 

"משרד החוץ בקשר איתנו. ציפי חוטובלי הייתה איתנו בקשר בהתחלה, כשהייתה סגנית שר החוץ. היא שלחה מכתב מטעמה מהמשרד שלהם אבל זה היה ממש בחודש וחצי הראשונים שזה קרה, ומאז לא שמענו כלום. הייתה לנו פגישה עם הנשיא ריבלין, אבל בסוף נפגשנו רק עם המזכירות ולא עם הנשיא עצמו", ציין.

את דבריו חתם האח בכאב וקרא להעלאת המודעות הציבורית למצבה של אחותו: "אנחנו מדברים עם הודיה, משתדלים לדבר איתה יומיומית. היא לא מפסיקה לבכות. עדיין לא הוגש כתב אישום. היא בסכנת חיים, היא עוברת התעללויות מהאסירים בגלל שיש לה את הפיגור. מציקים לה. היא לא יודעת את השפה ולא יודעת לתקשר עם האנשים. אנחנו באמצע מסע הגיוס לקמפיין ונשמח שעם ישראל יתרם לזה ".