משפחתו של מוטי בן שבת ז"ל, שנהרג באסון השטפון בנהריה לפני ארבעה שבועות, יוצאת למאבק משפטי שמטרתו קבלת מעמד של נפגעת אסון לאומי. ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי התראיין הבוקר (שלישי) בתוכניתה של ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, ואמר כי לשכת עורכי הדין ומחלקת "שכר מצווה", לוקחים בעדיפות ראשונה את המקרה הטראגי של מוטי בן שבת מנהריה ויעלו משפטית מול המדינה להכרה בזכויותיו כנפגע אסון לאומי. כזכור, בן שבת נהרג כשניסה להציל משפחה שנסחפה ברכבה וגופתו אותרה בחוף הים בעיר, מרחק שלושה ק"מ מאזור האסון.

לדבריו של עו"ד חימי: "ההכרה במוטי בן שבת כנפגע אסון לאומי עולה שלב, אם יוכר כנפגע יקבל זכויות והטבות מהמדינה, יש לו ילדה בת עשר שנותרה יתומה. לשכת עורכי הדין תרים את הכפפה בזכות התוכנית 'לא דופקת חשבון' וניצור קשר כבר היום עם חווה בן שבת, אימו של מוטי. לשכת עורכי הדין תטפל בסוגיה בהתנדבות מלאה במסגרת פרויקט 'שכר מצווה'. זה לא מקרה רגיל, אלא מורכב, חריג והירואי. גם אם החוק לא מכיר בו יש חריגים ובשביל זה קיימים בתי משפט ואנשי ציבור. אנחנו נסייע ביוזמה, חייב שהוא יוכר על ידי השלטונות ויזכה לסיוע כספי לביתו שתוכל לקבל את העזרה של המדינה. ניכנס לעובי הקורה ותוך שבועיים-שלושה ונעדכן איך התקדמנו, כי המעשה של מוטי הוא בלתי נשכח". 

חווה בן שבת, אימו של מוטי שהאזינה לדברים אמרה במהלך השידור כי בני המשפחה לא יכולים לגור עוד באזור האסון בו נספה בנה. בהתערבות רדיו צפון הושגה החלטה של חברת עמיגור ובהנחיית שרת השיכון יפעת שאשא - ביטון לשכור למשפחה דירה בשוק החופשי. כמו כן, בשבוע שעבר התקיים טקס מרגש, ובו נקרא פורום "עורכי דין מצילים חיים" על שמו של בן שבת, בהשתתפות בני משפחתו ובמעמד שר המשפטים אמיר אוחנה.



לדבריה של חווה בן שבת: "אנחנו מנסים לחזור לשגרה ואנחנו שבורים כל יום. כולם רוצים להנציח את מוטי ואנחנו מכבדים, קשה לדבר עליו בלשון עבר. אנחנו לא מסוגלים לגור יותר מול הנחל שבני טבע בו למוות. אנחנו רואים את הנחל מכל כיוון שאנחנו פותחים את החלונות בדירה, אני לא מסוגלת להישאר בבית, הכל סגור התריסים מוגפים. בחברת עמיגור אמרו שנקבל עדיפות לדירה חלופית אך אין להם דירות כרגע, אבל שימצאו לי פתרון, אני דיירת שלהם 28 שנה. ביום שישי נעלה לקברו לגילוי מצבה, הכנתי לו את הבית הכי יפה שיכולתי לחשוב".

מעמיגור נמסר: "משרד השיכון אישר מעבר דירה בעדיפות ראשונה למשפחה, יחד עם זאת, אין כרגע דירה בגודל מתאים במלאי. במידה ולא תתפנה אחת בימים הקרובים, בהנחיית שרת השיכון יפעת שאשא ביטון - אושר מימון מטעם המשרד לשכור למשפחה דירה בשוק החופשי".