החוק הוא בבחינת המלצה בלבד? היום (שבת) בשעות הבוקר, הבחינו שוטרי התנועה של משטרת חולון, בעת שהיו בנסיעה שגרתית, ברוכב אופנוע שחולף לצד הניידת המשטרתית ברחוב סוקולוב בחולון. השוטרים הבחינו כי לאופנוע, בעל נפח 700 סמ"ק, לא הוצמדה לוחית רישוי מה שעורר את חשדם הראשוני של השוטרים. 

כאשר השוטרים סימנו לרוכב האופנוע הצעיר לעצור בצד, החל האחרון לנסות להימלט  ופתח ברכיבה על האופנוע במטרה לברוח . שוטרי התנועה רדפו אחר הצעיר במשך זמן קצר, ובשלב מסוים במשך המרדף חסמו את דרכו. 

בבדיקת מסוף משטרתי שבוצעה במקום, נחשפה על ידי השוטרים תמונה מלאה אודות הצעיר. מהבדיקה עלה שרוכב האופנוע המדובר נפקד מהצבא, ודיווח מיידי בעניינו הועבר לכוחות צה"ל. 

האופנוע שהוחרם על ידי משטרת התנועה (צילום: דוברות המשטרה)
האופנוע שהוחרם על ידי משטרת התנועה (צילום: דוברות המשטרה)

בנוסף, בדיקת המשטרה העלתה כי הצעיר, המוגדר כנהג חדש, הינו פסול נהיגה וכי נגזר עליו על ידי בית המשפט שלילה לתקופה של שלושה חודשים. אולם הצעיר בחר שלא להפקיד את רישיון הנהיגה שלו, מכאן שהפסילה קיימת אולם אינה נספרת. משרד הרישוי שלל את רישיונו של הצעיר, שממילא פג תוקפו, כמו גם רישיון את הרכב של האופנוע, שפג בחודש נובמבר האחרון. 

המסוף המשטרתי חשף נתון נוסף, ולפיו הרוכב לא הוכשר מעולם לרכיבה על אופנוע בנפח המדובר, ומשכך ממילא אסור היה לו לרכוב על האופנוע שעל גביו נתפס. בנוסף, לאופנוע לא היה ביטוח בתוקף. 

השוטרים החליטו על הורדת האופנוע מהכביש במקום, וכן הוחלט על מעצר החשוד והבאתו לחקירה. בסיום החקירה נכלא הצעיר והובא לבית משפט השלום בתל אביב, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו על מנת לאפשר לה להגיש נגדו כתב אישום בהליך מהיר.