נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שלחה הבוקר (ראשון) מכתב לכל השופטים ועובדי הרשות השופטת, ובו התייחסה לפרשת אפי נוה והשופטת אתי כרייף. חיות כתבה, בין היתר, כי "מדובר בפרשה אחת, שאסור שתכתים את שופטי ישראל כולם או תהליך המינוי ושיטת מינוי השופטים בכללותה".

"בעקבות פרסומים כאלה ואחרים מצאתי לנכון לפנות אליכם ולומר לכם שעם כל המבוכה והקושי עלינו לזכור כי מדובר בפרשה אחת שאסור שתכתים את שופטי ישראל כולם או את תהליך המינוי ואת שיטת מינוי השופטים בכללותה", כתבה חיות, שהוסיפה: "זוהי שיטה שבבסיסה היא שיטה טובה אשר הוכיחה את עצמה לאורך עשרות שנים ואלפי מינויים. מכל מקום, נוכח תקופת הבחירות שבה אנו נתונים הוועדה אינה מתכנסת כבר למעלה משנה, כאמור, ובוודאי שאין זו העת המתאימה לדון בשינויה".

אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע את הערכתי הרבה לעבודה המסורה והמקצועית שאתם מבצעים יום-יום ושעה-שעה, בסיועם הנאמן של כל עובדי הרשות השופטת", המשיכה נשיאת בית המשפט העליון. "צר לי שפרשה זו והפרסומים שבעקבותיה מעיבים על פועלכם החשוב בעשיית משפט ובעשיית צדק בכל ערכאות השיפוט הפרוסות לאורכה ולרוחבה של הארץ". 

את דבריה חתמה באמירה כי "אני סמוכה ובטוחה כי תמשיכו לעשות את המיטב למען הציבור ולמען החברה בישראל, בזקיפות קומה, בניקיון כפיים ומתוך תחושת שליחות. לבסוף, חשוב לי להבטיחכם כי אם יתברר חלילה שקיימים מקרים נוספים של התנהלות בלתי תקינה, לכאורה, הטעונים בירור הדברים ייבחנו ויטופלו במלוא הרצינות, תוך הסקת המסקנות הנדרשות ולפי הסמכויות הנתונות לי בדין".