עוברים את פורים בשלום: חודש לפני פורים, כשרעש הנפצים כבר מתחיל להטריד את התושבים ברחבי המדינה, נערכת חטיבת האבטחה של משטרת ישראל לביצוע ביקורי פתע בבתי עסק, חנויות ומחסנים שבהם מתבצע סחר בחומרי נפץ, זיקוקין, חזיזים ואביזרים לפורים האסורים למכירה. 

בשבוע שעבר נעצר צעיר שרכב על אופנוע ברחובות תל אביב וביצע ירי נפצים לעבר עוברים ושבים וכלי רכב שנקרו בדרכו,  תוך כדי שסיכן את עצמו ואת האחרים, שחלקם סבלו מהתקפי חרדה. 

בשני האחרון בשעות הערב פשטו בלשי מחלק הנוער של מרחב לכיש על בתיהם של מספר קטינים תושבי גן יבנה שהתחזקה תשתית ראייתית נגדם הקושרת אותם לשימוש בחזיזים ובנפצים. במהלך החיפוש, שהתרחב אל בתי עסק שבהם על פי החשד רכשו את האביזרים האסורים, נתפסה כמות ענקית של נפצים, חזיזים ואביזרים האסורים למכירה. 

רכב משטרתי (אילוסטרציה). צילום: דוברות המשטרה
רכב משטרתי (אילוסטרציה). צילום: דוברות המשטרה


במשטרה מציינים כי"מדי שנה אנו עדים לפגיעות של בני נוער כתוצאה משימוש בנפצים, חזיזים וזיקוקים, ועדיין ישנם גורמים שממשיכים להפיצם לקראת חג הפורים". הקטינים עוכבו לחקירה ונרשמו להם דוחות וקנסות.

אירוע זה הוא הסנונית הראשונה המבשרת מבצע מקיף שמתכננת חטיבת האבטחה לעשות, כמדי שנה לקראת פורים. בשנה שעברה ביצעו רכזי האבטחה ורישוי עסקים ושוטרי מערך האבטחה של המשטרה 86 מבצעים לפני חג הפורים ופקדו 925 אתרים: חנויות, בתי עסק, מחסנים וגם בתי דירות, שהיו קשורים לסחר הבלתי חוקי. 

במסגרת אותם מבצעים תפסה המשטרה בין עשרות למאות אלפי נפצים, עשרות אלפי זיקוקים ועוד אלפי חזיזים ואביזרים פירוטכניים נוספים האסורים לשימוש ולמכירה. ב-2019 נרשמו שבעה מקרים של פציעה משימוש בנפצים, בחלקם פגיעות קשות, כגון פגיעה בעין, ובחלקם  פגיעות קלות עד בינוניות. 

תושבים רבים מתלוננים על מפגע הנפצים. אחד מהם סיפר: "זה בלתי נסבל. בימי הסערה פחות שומעים אותם כי הבתים אטומים, אולם בערב חורפי רגיל זה לא ייאמן. רעש כאילו אנחנו בירי ארטילרי ממש. צרור פיצוצים מלחיצים ואחר כך צחוק מתגלגל. המשטרה חייבת לעשות סוף לסיפור המסוכן הזה".