כתב תביעה הוגש היום (רביעי) על ידי האישה שעמדה במרכז תרגיל החקירה שבוצע בעת חקירתו של ניר חפץ, כך פורסם בחדשות 12. בתביעה שהוגשה נגד הרשות השופטת, משטרת ישראל, הרשות לניירות ערך והפרקליטות, נטען כי זהותה של האישה נחשפה ואף נמסרה בשוגג לפרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

באמצעות עורכי דינה מורן בן יצחק ויואב בלומוביץ, תובעת האישה יותר מ-2.5 מיליון שקל מהמדינה. לטענתה, היא הובאה לחדר החקירות ללא הצדקה, אך ורק בכדי להפעיל לחץ על עד המדינה חפץ בעת חקירתו במסגרת תיקי נתניהו.

בכתב התביעה מתואר כיצד הגיעו חוקרי המשטרה לביתה בשעת בוקר מוקדמת והורו לה, בתום חיפוש במקום, להתלוות אליהם אל מתקן החקירה. לטענתה, לא הוסבר לה כי היא רשאית לסרב לדרישתם.

לאחר שהפך לעד המדינה, התקיימה בין חפץ ופרקליטו אילן סופר לבין מי שהיה הקצין הממונה על החקירה, תת-ניצב אלי אסייג, פגישה שבה התרעם הראשון על השאלות החודרניות שנשאלה האישה בחקירתה. בתגובה השיב לו אסייג כי הוא לא מאמין שחוקר כלשהו בצוותו מסוגל לשאול שאלות מסוג זה. אולם לאחר שקרא את פרוטוקול העדות, הודה: "מישהו אצלי חרג מסמכותו". 

האישה מפרטת בכתב התביעה כיצד צוות התביעה בתיק התחייבו בפני חפץ ופרקליטו כי הוטל חסיון על עדותה, וכי זהותה לא תימסר לפרקליטי נתניהו במסגרת החומר שהועבר להם לקראת הליך השימוע. 

"נפלה טעות בפרקליטות, התמלילים הועברו בטעות לידי הסנגורים", הודה תנ"צ אסייג. "אנו מצטערים אבל זו טעות של מישהו שגילינו בדיעבד, כשהיה מאוחר מדי". חפץ מיהר לפנות לבית המשפט בדרישה לקבל צו איסור פרסום על כלל פרטי הפרשה, אותו קיבל. הוא שב והדגיש כי לתרגיל אין קשר לתוכן שהעיד בבית המשפט".