הכתב המשפטי של חדשות 12 ושדרן רדיו 103FM, גיא פלג, התראיין היום (רביעי) לאילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס למשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתאריך הראשון בו יערך דיון בנושא ויוקרא כתב האישום, הוא ה-17 במרץ.

מה אומר באמת התאריך של פתיחת המשפט של רה"מ נתניהו?
"אני חושב שהתאריך הזה גמיש, זה בהחלט מסמל שאנחנו מתקרבים לקראת הרגע הזה, שרבים פקפקו אם אכן ייפתח משפט נגד בנימין נתניהו ואם הוא ישב על ספסל הנאשמים, אנחנו רואים שיש הרכב של שופטים ויש תאריך אבל אני לא משוכנע שהמשפט ייפתח בתאריך הזה. גם אלה שמייחסים נתניהו דחיינות וכל מיני טקטיקות משפטיות שנועדו לדחות את הקץ, חייבים להסכים שיש כאן כמה טעמים של ממש שבהם יכולים להיאחז נתניהו ופרקליטיו אם יבקשו לדחות את הדיון".

על אילו טעמים מדובר?
"נתניהו הגיש בקשה מחודשת לוועדת ההיתרים והיא לא נתנה תשובה סופית לשאלה 'האם נתניהו יוכל לקבל תרומות מתורמיו לצורך מימון הייצוג המשפטי שלו', אם נתניהו יפנה לבית המשפט ויטען ששאלת הייצוג המשפטי שלו טרם הוסדרה, וכל זאת מטעמים שאינם קשורים בו משום שאינו יודע מה התקציב שעומד לרשותו, זה טעם של ממש, קשה לי להתווכח עם זה.

"אדם נערך למערכה משפטית, ייתכן בשתי ערכאות, בוודאי שמדובר במגה תיק, בסוללה של משרדי עורכי דין, יאמר הנאשם 'תראו רבותיי אני לא יכול לסגור עם עורכי הדין כשאני לא יודע מי מממן ומה'. יש גם את עניין חיסיונות המדינה, אורי קורב היום סנגור פרטי אז תובע במשפט אולמרט חושב שזה 'פאול' מאוד משמעותי של הפרקליטות שלא הסדירו את עניין החיסיונות. על שורה אחת אין חולק, כל חומר החקירה לא הועבר לפרקליטי ראש הממשלה, בשאלה הזאת אין בכלל ויכוח".

אם אכן יטען את הדברים שאמרת, זה יאפשר לו לדחות את המשפט?
"אם הוא יבקש ויגיד 'תראו לא קיבלנו את כל החומר', 'ייתכן וייכנס עורך דין חדש', 'לא סגרתי את שאלת הייצוג', כל הדברים האלה הם טענות של ממש. קשה לי להתווכח איתם".

יש המשוכנעים שההחלטה למעשה הוכיחה שמערכת המשפט מבקשת להדיח את נתניהו ומתערבת בענייני פוליטיים, מה דעתך על הטענות?
"אני אגיד לך מה אומרים בסביבתו של היועמ"ש, שכל החלטה שהיה מקבל לכל אורך הדרך, מהודעת השימוע, דרך ההחלטה על הגשת כתב האישום שנתניהו לא היה בארץ, דרך הרכב השופטים וכלה במועד פתיחת המשפט הייתה מעלה טענות, 'למה בדיוק כתב אישום שהוא לא בארץ', 'למה בדיוק בעת הזאת שייתכן והמשא ומתן הקואוליציוני יהיה בעיצומו, צריכים את התמונה של נתניהו על ספסל הנאשמים' ומה המשמעות שלה?"

מניסיונך, מועד פרסום ההחלטות של היועמ"ש, לכל כל הדרך כפי שאמרת, נעשה בפרק זמן סביר?
"סביר ביותר. בדרך כלל  מתמנה הרכב, ההקראה היא כמה שבועות אח"כ, והדיון של ההקראה הוא אירוע מאוד גדול אבל מבחינת המשפט זה אירוע בלי בשר. הנאשמים לא משיבים לאשמה בדיון הזה, השופטים לא מקריאים לנאשמים סעיף סעיף, אלא מסתפקים בשאלה כללית 'האם אדוני מכיר ויודע במה הוא מואשם?', זה אירוע טכני דל וקצר".

ומבחינה משפטית זה בסדר ומקובל לקבוע תאריך גם אם לא הועברו חומרי החקירה במלואם?
"מבחינה תקשורתית זה 'מגה אירוע', אבל מבחינת המשפט שמתנהל לא. הוויכוחים אח"כ על החסינות ממשיכים, דיון מהותי בתיקי נתניהו יתקיים רק בעוד חודשים רבים קדימה".

אתה סובר שנתניהו יהיה חייב להיות נוכח בכל דיון, או שישחררו אותו מזה?
"קודם כל, אנחנו באירוע שלא היינו כדוגמתו. יש אפשרות שהמשפט יתנהל כשראש הממשלה מכהן בתקפידו כראש ממשלה. זאת פרוצדורה שכיחה שנאשם, באמצעות פרקליטיו, מבקש לפטור את עצמו מדיון או דיונים. האם יתנו אישור חריג מבחינת היקף ההיעדרויות. לא יודע, אנחנו באירוע שלא היה כדוגמתו".