ממלא מקום היועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע היום (חמישי) כי הוחלט לפתוח בחקירה פלילית נגד כתב "הארץ", יונתן פולק, בעקבות מאמר שפרסם בעיתון, וזאת בגין הסתה לאלימות ולטרור. 

ממשרד המשפטים נמסר כי"לאחר בחינת תלונות שהתקבלו בעניין מאמר שפורסם ב-6.1.20 בעיתון הארץ, שכותרתו 'שוב אני הולך לכלא' או 'מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט', ובתום דיון שקיים בנושא ביום 17.2.20, קיבל ממלא-מקום היועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, את המלצת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), נורית ליטמן, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עמית מררי, והחליט להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד כותב המאמר, יונתן פולק, בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לטרור".

במאמר כתב פולק, בין היתר: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

בהנחיה שהועברה התבקשה המשטרה לבדוק במסגרת החקירה גם את פעילותו של פולק בנוגע להפרות סדר סביב גדר ההפרדה, כעולה מפרסומים בתקשורת בעניין. בנוסף, החליט עו"ד נזרי כי בנסיבות העניין ובהתאם למדיניות בנושא, אין מקום לפתיחה בחקירה נגד עיתון הארץ או נושאי משרה בו.