חילוקי דעות מתוקשרים בצמרת השלטונית: ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי העביר היום (חמישי) באמצעות עורכי דינו, בקשה משרת התרבות והספורט מירי רגב להתנצל על דברים שאמרה נגדו. לטענת המסמך, השרה ביקרה בכנס פעילי ליכוד את חולדאי, בטענה שזה הורה לא לאפשר הקמת דוכני תפילין ברחובות העיר. עורכי הדין מירב בר זיק וטל שפירא, המייצגים את חולדאי, איימו בתביעה נגד השרה רגב, בסכום של מאה אלף שקלים במידה ולא תחזור בה מדבריה.

במכתב שהועבר ללשכתה של רגב, הועלו הטענות שהטיחה לכאורה בפני פעילים וחברי כנסת: "אתם יודעים שראש עיריית תל אביב הודיע שהוא לא יאשר הנחת תפילין ברחוב - פשוט הזוי. יש ישראלי, יהודי, דתי, חילוני שלא מתחבר לדבר הזה שנקרא תפילין? אין כזה דבר. ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו. אין יהודי בעולם שלא התפלל במסתור, הניח תפילין. במקומות שבהם רדפו יהודים. אז פה במדינת ישראל בתל אביב לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה נאמר ואיפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה. אין משהו יותר יהודי מלהניח תפילין".

נזכיר כי על פי חוקי עיריית תל אביב-יפו, לא קיימת מניעה ספציפית על הקמת דוכני הנחת תפילין. יחד עם זאת, קיים איסור התקף לכל דוכן מסוג שהוא, במידה ויוצב במרחק של פחות ממאה מטרים ממוסדות חינוכיים, זאת כדי לאפשר לילדי מרחב בטוח ונקי מהשפעות בכניסה וביציאה מבתי הספר.

במהלך הבוקר פורסם בחשבון הפייסבוק של השרה רגב פוסט המחזק את עמדתה כפי שעולה ממכתב התביעה: "רון חולדאי מונע מיהודים להניח תפילין, כאן בישראל, ברחובות ת״א. הבחירות האלה הן בינינו לבין ישראלים שמנותקים מהקשר העמוק של מסורת ישראל ומנסים למחוק את היהודי שבתוכנו. יהודים לאורך אלפי שנים נשאו את התפילין לכל מקום, הם נשאו אותם ברדיפות, בפוגרומים ובפרעות, ודווקא כאן בישראל יש מי שלצערי מנסה למחוק את היהודי שבתוכנו".

בהמשך, לאחר שפורסם כי חולדאי מאיים בתביעה במידה ורגב לא תתנצל, חיזקה השרה את עמדתה והבהירה לאן מועדות פניה: "רון חולדאי אתה לא מאיים עליי. התביעה שלך על סך 100 אלף ש״ח לא מפחידה אותי, שמעת על המשפט ״אל תירא ישראל אל תירא״? מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי?". עוד הוסיפה: "התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה. תפקידי כנבחרת ציבור לייצג את הציבור שבחר בי, אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל ״המשולהב״ כדבריך, קהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".