ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד הודיע הערב (חמישי) כי הוא ממליץ להעביר את נושא החשדות בעניין "המימד החמישי",  חברת התוכנה שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, עמד בראשה, לחקירה פלילית, שתבוצע על ידי משטרת ישראל, לאחר שבחן את המסמכים וחוות דעת קודמות שנכתבו  בפרקליטות. זאת לאחר שאלדד הוסמך לטפל בתיק רק זמן קצר לפני כן, על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שהודיע כי "בני גנץ אינו חשוד בפרשה".

בני גנץ נשאל בנושא בכנס לישראלים דוברי רוסית בתל אביב, ואמר כי "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי. מי שדוחף את זה הוא הליכוד. ב-17 במרצ ראש הליכוד נתניהו יישב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש. אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

במקביל, פורסם לראשונה ב"מעריב" כי ניצב יגאל בן שלום, ראש לה"ב 433 במשטרה, יהיה אמון על קבלת ההחלטה בשאלה איזו יחידה במשטרה תנהל את החקירה בנוגע לפרשה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב גם הוא לאירוע בכנס הליכוד בבאר שבע, ואמר כי "נפתחה הערב חקירה פלילית ובחקירה פלילית הכל פתוח. 50 מיליון שקלים מכספי הציבור, ארבעה מיליון מתוכם לא חזרו לציבור, וגנץ קיבל משכורת עתק. עד היום זה לא נחקר ולא חקרו את המשמעות הביטחונית של המידע שהמימד החמישי הוציאה לחו״ל. הציבור חייב לדעת את האמת. לא ביבי לא רק שלא חוקרים לא עושים כלום. שום דבר. לכן צריך להגיד את זה לציבור כי זו שערוריה. פשוט שערוריה. יש כאן מפלגה שמתיימרת להיות מפלגה טהורת כפיים ודואגת לטוהר המידות. מפלגת כחול לבן? הצחקתם אותי. אז אני דורש מהם להצטרף לדרישה שלנו להסיר את צו איסור הפרסום על קלטות אשכנזי מנדלבליט".

מוקדם יותר, המליצה פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה פלילית בחשד להתקשרות בלתי ראויה בין משטרת ישראל וחברת התוכנה שהקים בני גנץ. שלמה רז, ‏דובר משרד מבקר המדינה לשעבר, התייחס היום (חמישי) בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM לחקירה, ואמר כי לא נמצאו חומרים המצביעים על חשד לפלילים נגד גנץ.

האם המבקר התמקד בבדיקה בהתנהלות המשטרה או המימד החמישי?
"מבקר המדינה בודק אך ורק גופים מבוקרים. לצורך העניין הזה, המימד החמישי היא כמובן גוף פרטי, כלומר לא רק שלא נבדקה, היא אפילו לא מוזכרת בשמה בדוח אלא כחברה א'. הביקורת היא בעניינה של משטרת ישראל, אגב ביקורת מאוד לא פשוטה. הוחלט אז לפרסם דוח מיוחד על מערך הרכש במשטרת ישראל. הדוח הזה, מהרגע שהוא פורסם, כבר נתון לאין ספור מניפולציות וספינים וכל מיני ניסיונות להשתמש בו לצרכים פוליטיים, כל זה מהטעם הפשוט שהוא פורסם כשבועיים לפני מועד א' של הבחירות, שאנחנו על סף מועד ג' שלהן.

כלומר, אנחנו צופים באירוע שכבר ראינו את המערכה הראשונה שלו קודם. כדי לסכם את הנקודה הזאת - כאמור הביקורת היא על מדיניות הרכש של המשטרה, היא רוכשת במיליארדי שקלים מדי שנה, ונמצאו ליקויים מאוד משמעותיים לגבי כל ההתנהלות שלה במכרזים, פטור ממכרזים ופיצול רכישות כדי שהסכומים יהיו נמוכים יותר ולא יצטרכו לעבור דרך מסלול המכרזים". 

המבקר גם מבקר את ההתנהלות של המימד החמישי, האם הוא מצא שבני גנץ גם גזר איזשהו קופון מהעסקה הזאת?
"בדוח הביקורת מוזכרים כמה אלמנטים בהתנהלות של ראשי המימד החמישי, שמבקר המדינה הקודם מצא לנכון להסתייג מהם. קודם כל, העובדה שהם השתתפו בישיבה פנימית של המשטרה - הביקורת הזאת מוטחת כלפי המשטרה שאפשרה בכלל את העניין הזה. נמצא גם שמידע שנמסר למשטרה, לפחות על פי טענת המשטרה, הוא לא מדויק. נמסר שהחברה קיימת ארבע שנים, ונמצא לפי רישום ברשם החברות שהיא קיימת שנתיים. ולעומת מה שניתן שיש לה לקוחות - נמצא שאין לה לקוחות. אגב, אמנם מדובר בחברה פרטית שלא מבוקרת, ואכן המימד החמישי לא בוקרה, אבל אם היא הייתה פועלת בתבונה רבה יותר, והייתה מקבלת ייעוץ כמו שצריך, הייתה יכולה לדרוש ממבקר המדינה להביע את דעתה ישירות - כיוון שכל מה שמשרד מבקר רוצה, זה לאסוף את כל החומר המדויק כדי להגיע לממצאים המדויקים ביותר".

איפה המרחב הפלילי שכביכול מסתמן כלפי המימד החמישי? 
"בביקורת הזאת, שכאמור נעשתה על הרכש המשטרתי, נמצאו 18 מקרים שבהם עלה חשש למעשה פלילי. רבים מכירים את המונח 14ג, זה הסעיף בחוק מבקר המדינה, שעל פיו, אם נמצא תוך כדי ביקורת חשש למעשה פלילי, המבקר מעביר את כל החומר ליועץ המשפטי לממשלה, שזה בתחום סמכותו. במקרה של המימד החמישי לא נמצא חשש למעשה פלילי ולא הועבר שום דבר קשור במימד החמישי או באנשים שעמדו בראש החברה הזאת, ליועץ המשפטי לממשלה" . 

כלומר ההודעה שהיועץ המשפטי לממשלה פותח בסוג של בדיקה, היא לא בעקבות המלצת מבקר המדינה?
"אני לא יכול לומר דבר וחצי דבר לגבי השיקולים שמנחים את היועץ המשפטי לממשלה, מהטעם הפשוט שאני לא בקיא בעניין. אבל אני בקיא בדוח ובכל השתלשלות העניינים מאחורי הקלעים של הדוח. לא נמצא בדוח מבקר המדינה חשד למעשה פלילי". 

אם כך, זה צריך עוד יותר להדאיג את ראשי המימד החמישי, כי אם זה לא בא מהדוח ובכל זאת היועץ המשפטי מחליט, יש פה שאלה - האם זה פופוליזם פוליטי, שהוא רוצה להראות שהוא לא במעמד צד אחד, ו/או יש פה עוד דברים שאנחנו לא יודעים עליהם?
"יכול להיות, אני לא יכול לענות דבר וחצי דבר לגבי ההתנהלות הנוכחית, כיוון שאני לא בקיא בעניין. אני מאוד בקיא בדוח מבקר המדינה ובהתנהלות שהייתה מאחורי הקלעים. אגב הייתה גם לכאורה איזושהי התלבטות האם לפרסם אותו באותו מועד, אבל מבקר המדינה, לפחות במשך הרבה מאוד שנים, ברגע שדוח היה מוכן, הוא התפרסם. האם עלו דברים חדשים? אני לא יודע. מה שאני קורא זה שאחת הסיבות המרכזיות לדיבורים על כך שתהיה בדיקה פלילית אחרי הבחירות - היא דוח מבקר המדינה. אם נשענים על הדוח, אין שם שום חשש למעשה פלילי לגבי בני גנץ". 

דיברת על מניפולציות פוליטיות שעשו בשעתו בעת הפרסום של הדוח, אתה יכול לשתף אותנו?
"איך שהדוח עמד להתפרסם, לפני בחירות מועד א', מיד היה צונאמי של פרסומים, שהמבקר מצא כבר אז חשדות למעשים פליליים נגד המימד החמישי', והפרסומים האלה הלכו והתעצמו, אבל אני כבר אז הכחשתי אותם. זה לא הפריע לכל מיני גורמים בעלי אינטרסים כאלה ואחרים להמשיך לקדם את הפרסומים הלא נכונים האלה". 

בליכוד דורשים לפתוח בחקירה לפני הבחירות

מפלגת הליכוד העבירה דרישה למ״מ פרקליט המדינה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23, שבו מעורב יו״ר כחול לבן, בני גנץ.

במכתב שהעבירה המפלגה נכתב, כי "היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, כבר קבעו בעבר את העיקרון לפיו יש לנקוט באופן מידי, עוד לפני הבחירות, בהליכים הנוגעים למועמדים לראשות הממשלה ולאישי ציבור, בין היתר, משום שלגישתם יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו. לאורה של מדיניות זאת, שבאה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשורה של החלטות ופעולות שנעשו ערב בחירות בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ייתכן כי בנוגע לבני גנץ ולמימד החמישי תינקט מדיניות אחרת.הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם ולא בררניים כך שכשדובר בנתניהו, זכות הציבור לדעת היא לפני הבחירות וכשמדובר בגנץ זכות הציבור לדעת היא רק אחרי הבחירות".