תרגיל החקירה שהכשיר את הקלטות השיחות בין המוציא לאור של "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס לראש הממשלה בנימין נתניהו נחשף הערב (חמישי) בחדשות 12. השיחות בין השניים עומדות במרכז תיק 2000, בו מואשם מוזס במתן שוחד ונתניהו במרמה והפרת אמונים.

על פי הפרסום, בימים אלו נחתמות תעודות החיסיון כדי לשמור על המקורות. ארי הרו, שהיה ראש הסגל של נתניהו נקרא לחקירה בדצמבר 2015 בעניין שקשור אליו, וניגש לתחנה לאחר שהוחרם מכשיר הטלפון שלו בפרשה אחרת בה היה חשוד.

כשקיבל את הטלפון, ראה הרו שאפליקציית ההקלטות פתוחה על שיחות נתניהו-מוזס ומיד חשד כי מדובר בתרגיל, שהרי אם הטלפון הוחרם שלא לצורך הזה - הוא לא יכול להיחקר על זה. הרו סירב להיות עד מדינה, עד שקמו נסיבות אחרות שאילצו אותו להיות לשמש ככזה. ניתן להסיק מכך שמטרת ההחתמה של הרו הייתה להכשיר את השימוש בראייה שסיפק, כך על פי חדשות 12.

כזכור, במהלך השיחות בין מוזס לנתניהו עלה חשד לפיו נרקמת מעיין עסקה בין הצדדים, בה בתמורה לסיקור אוהד לנתניהו ב"ידיעות אחרונות", הוא יפעל לצמצם את תפוצת "ישראל היום", בין היתר על ידי גניזת מוסף סוף השבוע שלו ואישורה של הצעת חוק בה יבוטל המתווה בו מחולק ישראל היום בחינם ועיתון יומי בעל תפוצה יהיה מחויב לגבות תשלום גם אם סמלי.