בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שישי) את מעצרו של חשוד שבליל שלישי הגיע יחד עם אחרים לביתו של אדם המתגורר בבית שמש, וגרמו נזקים לביתו באמצעות אלות וזאת, על פי החשד, על רקע מתן עדות בתיק ברלנד. על פי החשד, מספר חשודים הגיעו לביתו של העד לפני כשלושה ימים, ותקפו את ביתו באלות, תוך שהם מנפצים את כל החלונות בביתו ושוברים חפצים. לאחר המעשה - הם נמלטו מהמקום.

במהלך החקירה שבוצעה על ידי השוטרים והחוקרים, לצד טכנאי הזיהוי הפלילי, נעצר אתמול תושב קרית עקרון כבן 30, בחשד למעורבות במעשה. הוא נחקר בגין עבירות של הטרדת עד בנסיבות מחמירות, היזק לרכוש וקשירת קשר לביצוע פשע והיום בית המשפט השלום בירושלים האריך את מעצרו עד ליום שני. מהמשטרה נמסר: "רואים בחומרה כל אירוע של איומים בכל דרך שהיא כנגד אדם המוסר עדות במשטרה ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להגיע ולמצות את הדין עם החשודים".

כזכור, בתחילת החודש נעצר ברלנד, זאת בתום חקירה סמויה. יחד איתו נעצרו רעייתו וארבעה מעורבים נוספים החשודים בעבירות של עושק , קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות. הפשיטה התבצעה בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, זאת בחשד לעבירות חמורות שבוצעו כך ניתן לאורך שנים על ידי החשודים.

עבירות חמורות של עושק, מרמה, הלבנת הון בסכומים הנאמדים במאות מיליוני שקלים והעלמת הכנסות, והכל תוך ניצול לכאורה של מאות אזרחים ובני משפחותיהם שבשעתם הקשה ככל הנראה, נפלו קורבן למעשים, באמתלה שיקבלו ברכה ומרפא. כך מעריכים חוקרי מרחב ציון במשטרת מחוז ירושלים ופקיד השומה של מס הכנסה פעלה התעשייה המשומנת וההיררכית מאחוריה עומדת קהילת שובו בנים בראשותו של ברלנד.

במהלך הפשיטה והמעצרים הותקפו שוטרים על חסידיו של הרב שהחלו ליידות לעברם אבנים ושני שוטרים נפצעו. החוקרים כך עולה תוך שימוש במידע פנים , הצליחו לפענח את דפוס הפעולה של המעורבים שכאמור התנהלו כגוף היררכי מסודר בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי.