פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (חמישי) למשנה לראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר (מל"ל), אבריאל בר-יוסף, וכן למקורבו ואיש חיל הים לשעבר, שי ברוש, כי נשקלת העמדתם לדין בפרשת הצוללות, כל אחד לפי חלקו, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.

בר-יוסף שירת כקצין בחיל הים עד לשנת 2003, עת השתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף. בין השנים 2004-2009 כיהן כמנהל ועדת החוץ והביטחון של כנסת ישראל, בשנים 2015-2009 כיהן כמשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) וב-2016 מונה לראש המל"ל, אולם תוך זמן קצר מינויו הוקפא ולבסוף בוטל. לבר-יוסף מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים, בגין חלקו בפרשה המפורט בהודעה הקודמת.
 
שי ברוש שירת כקצין בחיל הים עד לשחרורו מצה"ל ב-2001 בדרגת תת-אלוף, ומאז הוא משמש כאיש עסקים. בינו לבין בר-יוסף שררו יחסי חברות קרובים, ולפי כתב החשדות הוא העביר מסרים ומידע בין בר-יוסף לגנור לצורך קידום העסקאות, וכן דרש וקיבל בצוותא עם בר-יוסף, את כספי השוחד מגנור, והסתירם. לברוש מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון.

פרקליטו של בר-יוסף, עו״ד ז׳ק חן, מסר: ״קבלנו את הודעת הזימון לשימוע. תא״ל (בדימוס) בר-יוסף דוחה בתוקף את החשדות נגדו. הוא מעולם לא דרש ומעולם לא קיבל כל טובת הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו. אלה נעשו אך ורק לטובת האינטרס הציבורי ומשיקולים נקיים ומקצועיים. רבב לא דבק בפעולותיו. אנו משוכנעים שבירור החשדות בפני הגורמים המוסמכים יביא למסקנה זו״.