סגן ניצב שי מזרחי, מפקד תחנת קריית מלאכי, הודח אתמול מתפקידו וסיים את דרכו בתחנה לאור הממצאים שעלו בדוח הקצין שמונה לבדיקת האירועים הקשורים להתנהלות חוקרים וקצינים בתחנה, באשר ליחס כלפי צעיר אתיופי שנעצר.

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות תחקיר הגזענות במשטרה ובדיקה מקיפה בדבר נורמות ההתנהלות בתחנת קרית מלאכי כולה, לרבות דרגי פיקוד התחנה, הודח מפקד התחנה בשל ליקויים בהתנהלותו". במשטרה ציינו כי "מקרים אלו אינם מאפיינים את התנהלות קציני ושוטרי משטרת ישראל שהנם שוטרים מקצועיים וערכיים".

מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם סופר, יבחן כעת כיצד לנהוג בעניינו של מזרחי.

בשבוע שעבר קבע צוות בדיקה מיוחד כי ארבעה קצינים ושוטרים ממשטרת קרית מלאכי יושעו מתפקידם, זאת בעקבות פרסום התכתבויות ווטסאפ בין שוטרי התחנה, בהן אמירות בוטות, פוגעניות, גזעניות ומזלזלות כלפי יוצאי אתיופיה, שנחשפו בחדשות  בתאגיד השידור כאן 11. 

התכתבויות השוטרים בתחנת קרית מלאכי. צילום מסך כאן 11
התכתבויות השוטרים בתחנת קרית מלאכי. צילום מסך כאן 11

במקרה המדובר הובא צעיר בן הקהילה האתיופית כשהוא אזוק ומדמם אל תחנת המשטרה בעיר. עם הגעתו,  הורה לב, קצין החקירות, לאחד משוטריו להזמין ניידת מד"א עבור השוטר שנפצע אף הוא בתקרית, אולם עבור הצעיר ביקש: "סנגור לבן זונה".

עוד נחשף ב"כאן 11", כי על רקע תמונותיו של הצעיר המדמם כתבה חוקרת בשם אור כי  הפצוע "נראה מדהים",  והוסיפה  שלושה אימוג'ים מחייכים עם לבבות בעיניים.

על כך השיב קצין החקירות: "כן, צבעוני כזה". לאחר מכן נשלחה תמונה נוספת של הצעיר, או אז כתבה החוקרת אור: "אוו צלקת מהמשטרה לכל החיים", והוסיפה פרצוף מחייך. על כך השיב חוקר נוסף: "אכל הרבה כביש וגז פלפל".

לאחר מכן ביקש קצין החקירות תמונה נוספת של הצעיר הפצוע, מה שהוביל את אור החוקרת לשאול אותו: "רוצה לתלות במשרד למקרה שתתגעגע?". החוקר כתב בתגובה כי העצור "לא מוכן להצטלם, בחור ביישן", ואילו קצין החקירות הוסיף: "צנוע".