במידה ונבצר מכם להגיע למקום העבודה שלכם, בשל מחלה, תהיו זכאים לקבל מהמעביד שלכם חמישים אחוז משכר העבודה הסטנדרטי שהנכם אמורים לקבל עבור היום השני והשלישי להיעדרות. אם מחלתכם נמשכת ארבעה ימים ויותר, החל מהיום הרביעי תהיו זכאים לקבל דמי מחלה בשיעור של 100% משכר העבודה הסטנדרטי שהנכם אמורים לקבל.

במקרה שאתם עובדים בכמה מקומות עבודה ונאלצתם להיעדר מהם מכיוון שחליתם, תהיו זכאים לקבל דמי מחלה בשיעור של 100% מכל המעסיקים החל מהיום הרביעי של מחלתכם.
בעבור היום הראשון שבו הנכם נעדרים ממקום העבודה שלכם עקב מחלה, לא תהיו זכאים לקבל שכר. במידה ואתם הורים לילדים בעלי מוגבלות ובעקבות זאת אתם נאלצים להיעדר ממקום העבודה שלכם, תהיו זכאים לקבל דמי מחלה כבר מיום ההיעדרות הראשון מהעבודה.

ימי מחלה – מה חשוב שתדעו? 
· אין באפשרותכם לפדות את ימי המחלה אשר אותם לא ניצלתם, אלא אם כתוב בחוזה העבודה כי הנכם רשאים לעשות זאת.

· במידה וניצלתם את כל מכסת ימי המחלה שלכם ואינכם זכאים עוד לתשלום, ביכולתכם לבקש מן המעביד שלכם שיאשר לכם לצאת לחופשה בלי תשלום מצדו.

· אין לפטר עובדים אשר נעדרים ממקום העבודה שלהם מכיוון שחלו, במהלך תקופת ניצול ימי המחלה הצבורים שלהם.

· כלל ציבור העובדים השכירים זכאים לתשלום עקב היעדרות ממקום עבודתם בשל מחלה.

· במידה והנכם עובדים במשמרות ולפי שעות, לא תהיו זכאים לקבל תשלום עבור יום שבו לא שיבצו אתכם למשמרת, מכיוון שלמעשה לא נעדרתם ממקום העבודה שלכם בשל מחלתכם.

מהי תקופת הזכאות עבור תשלום של דמי מחלה?
תקופת הזכאות עבור תשלום של דמי מחלה לא תהיה מעל אחד וחצי ימי מחלה עבור כל חודש עבודה מלא שבו עבדתם אצל אותו מעביד, ולא למעלה מתשעים יום פחות התקופה שבגינה קיבלתם תשלום של דמי מחלה.

פשר הדבר הוא כי אם מיציתם את המכסה של ימי המחלה אשר נצברו לכם, על פי חוק אינכם זכאים לקבל תשלום בגין ימי היעדרות נוספים ממקום העבודה שלכם.

חרף הנאמר לעיל, במידה ונקבע בחוזה ההעסקה שלכם כי הנכם זכאים לכמות גבוהה יותר של ימי מחלה, תהיו זכאים לכמות ימי המחלה הגבוהה יותר.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין ליבנה קציר, לחץ/י כאן

זכאות לדמי מחלה עקב היעדרות בשל תאונה אישית, תאונת דרכים או תאונה בעבודה
-
במידה ונפגעתם כתוצאה מתאונה אישית, תהיו זכאים לתשלום של דמי תאונה מן המוסד לביטוח לאומי בגין התקופה אשר בה אינכם זכאים לקבל דמי מחלה.
- במידה ונפגעתם כתוצאה מתאונת דרכים, אינכם זכאים לקבל תשלום בגין דמי מחלה. פיצוי בשל הפסד ימי עבודה ישולם מאת ביטוח החובה של הרכב שלכם.
- במידה ונפצעתם כתוצאה מתאונת עבודה, אינכם זכאים לתשלום של דמי מחלה, אלא הנכם זכאים לתשלום של דמי פגיעה מאת המוסד לביטוח לאומי.

עורכת הדין ליבנה קציר (צילום: משרד עו''ד ליבנה קציר)
עורכת הדין ליבנה קציר (צילום: משרד עו''ד ליבנה קציר)

 ליבנה קציר היא עורכת דין העוסקת בדיני עבודה, הוצאה לפועל ומשפט אזרחי מסחרי. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לזכויות עובדים LawGuide.

* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.