לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים אתמול שלא להיענות לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את פתיחת משפטו ב־45 יום, נראה כי בכוונתו כעת לבקש פטור מהתייצבותו לדיון הראשון במשפטו, הצפוי להיערך ב־17 במרץ (יום שלישי).

שופטת בית המשפט המחוזי ירושלים רבקה פרידמן־פלדמן דחתה את בקשתו של נתניהו לדחות את פתיחת משפטו לחודש מאי וקבעה כי הנימוקים שהציגו עורכי דינו אינם מצדיקים את דחיית הדיון. עם זה, לנתניהו עדיין עומדת הזכות לבקש שהדיון הראשון במשפט יתקיים שלא בנוכחותו.

בנוגע לבקשת הדחייה אמר פרקליטו של נתניהו עו"ד עמית חדד: "לפני מספר חודשים הגישו כתב אישום נגד ראש הממשלה, אך עד עכשיו לא קיבלנו את החומרים. לכן פנינו לבית המשפט בבקשה טכנית לדחות את מועד הדיון - כך שקודם כל נקבל את חומרי החקירה ורק אחר כך נתייצב בבית המשפט".

ייתכן כי מה שיאפשר לנתניהו שלא להתייצב לדיון הראשון הוא עמדת הפרקליטות בקשר לבקשתו הקודמת לדחות את פתיחת המשפט. הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא מתנגדת לבקשת סנגורי ראש הממשלה לדחות את מועד הדיון לפתיחת משפטו אולם מסכימה כי מועד הקראת כתב האישום יידחה, בשל אי־קבלת כל חומר החקירה הרלוונטי לידי הנאשמים.

בהודעה שפרסמה הפרקליטות נכתב: "המאשימה מתנגדת לדחיית מועד הדיון. בתוך כך, המאשימה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה בדיון הקבוע, אך מבקשת כי יתקיים במועד הקבוע דיון תזכורת בנוכחות הצדדים לצורך קביעת מועדי הדיונים בתיק".

גורמים במערכת המשפט אמרו אתמול: "לא נופתע אם בכל זאת נתניהו יתייצב לפתיחת משפטו כדי ליצור תמונה מסוימת לציבור בדבר היחס כלפיו, אולם זה תרחיש קלוש ביותר לנוכח המשבר הפוליטי ומשבר הקורונה.