בית המשפט המחוזי בלוד דן היום (ראשון) בעניינם של שמונה נאשמים, ובראשם עמוס דב סילבר, העומד בראשו של ארגון לסחר בסמים באמצעות תכנת המסרים טלגרם הקרויה "טלגראס". הדיון שנערך בראשות שלושה שופטים, ובראשם סגנית הנשיאה, השופטת ליאורה ברודי, התמקד בטענות אותן העלה סילבר בבקשה לביטול כתב אישום המגדיר את פעילות הסחר כ"ארגון פשיעה".

סילבר ושאר הנאשמים טענו כי נפלו פגמים בכתב האישום העוסק בעניינם. בין היתר טענו לאכיפה בררנית, אין העמדה לדין של קבוצות נוספות העוסקות תחום, וגם מעמדו החוקי של הקנאביס השתפר. 

כתב האישום הוגש ב-18 באפריל בשנה שעברה תחילה נגד הנאשמים האחרים, ולאחר מכן כנגד סילבר שהוסגר מאוקראינה. לצד קשירת קשר לביצוע פשע ותיווך לסחר בסמים מסוכנים, רוצים בפרקליטות לטעון ולהרשיע כי מדובר היה בחברות בארגון פשיעה. לדבר כמובן משמעות על החמרת הענישה האפשרית בתיק. 

על פי החלטת השופטות, בראשן השופטת מיכל ברק שכתבה את מרבית פסק הדין: "על פי עובדות כתב האישום, טלגראס עומדת לכאורה בתנאים ההכרחיים להגדרת "ארגון פשיעה", שכן היא מהווה מסגרת עצמאית ובת קיימא. יסוד נוסף המתאים להגדרה זו הוא יסוד ההמשכיות, המראה שהייתה פעילות משותפת ועקבית וכך גם שלאחר שבוצעו חילופים בניהול לא קרס הענף".

גם הטענות לאכיפה בררנית נפסלו, ובסיכומם של דברים חתמה השופטת מיכל ברק נבו, כי: "לא מצאתי כי קיים פגם בכתב האישום המחייב את תיקונו או מחיקתו. לא מצאתי כי קיימת אכיפה בררנית המקימה סעד בשלב זה". 

את עמוס סילבר מייצגים עורכי הדין איתי ברעוז וניצן ביילין מטעם הסנגוריה הציבורית. שטענו: "אין זה המקרה הראוי לשימוש בכלים המיוחדים, הנוקשים והחמורים של חוק המאבק בארגוני פשיעה", טענה שכאמור נדחתה.