שוטרים שהגיעו לדיווח על אירוע ירי ברהט הותקפו היום (חמישי) בירי, בין שכונות 21 ל-32 בעיר. מתחקור האירוע עולה כי השוטרים חילצו את עצמם בירי, לשתי הניידות נגרם נזק ישיר, ואילו שני השוטרים נפצעו משברי הזגוגיות ונזקקו לטיפול רפואי. מיד לאחר מכן הזעיקו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב לעיר והחלו בפעילות מבצעית לאיתור המעורבים ומעצרם.

מעל 200 שוטרים נמצאים בזירה, סורקים את האזור ועושים פשיטות על הבתים. מדובר בסכסוך על שטח קרקע בין שתי משפחות (אזברגה ואבו סהיבאן) המוכרות למשטרה, אשר הוביל בעבר לקרבות ירי. בדיון שנערך בבית המשפט זכתה משפחת אזברגה בשטח המדובר אך במשפחה היריבה מסרבים להכיר בהחלטת בית המשפט.

אירוע הירי ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
אירוע הירי ברהט (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך, מסרו כוחות המשטרה כי נעצרו סך הכל 12 חשודים במעורבות באירועים, ביניהם בנו של דמות מוכרת בעיר. 6 חשודים בחשד למעורבות באירוע הירי נגד השוטרים, וכן שלושה נוספים שנעצרו בחשד לאיומים ברשתות החברתיות, חשוד נוסף בהחזקת תחמושת ושני חשודים במעורבות באירוע הירי המדובר בשכונה, טרם הגעת השוטרים. 

"משטרת ישראל רואה את האירוע בחומרה רבה ופועלת לחקירת האירוע ואיתור המעורבים החשודים. הנוכחות המוגברת בעיר תמשך ככל שתדרש", כך נמסר מהמשטרה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב: "אירוע הירי שבוצע היום נגד ניידות משטרה הוא חמור ביותר ואני מגנה זאת בתוקף. מדינת ישראל לא תסבול התקפות על שוטרים ששומרים על אזרחיה. שוחחתי על כך עם השר לביטחון הפנים ודרשתי למצות את הדין עם הפורעים".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס גם הוא לאירוע: ״הירי על ניידות המשטרה ברהט חמור במיוחד ואסור לעבור עליו לסדר היום - הוא מחייב תגובה נחושה וקשה כנגד פורעי החוק המשתוללים ברהט. לאור זאת, הנחיתי את המשטרה לפעול בכוחות גדולים בכדי להביא מאחורי סורג ובריח את כל מי שמעורב במעשה ולמצות עימו את הדין, תוך זמן קצר החלו לפעול בעיר מאות שוטרים יחד עם יחידות מיוחדות שביצעו כבר עשרות מעצרים. פעילות המשטרה תימשך ברהט בכל העוצמה הנדרשת״.

מעצר החשודים באירוע הירי ברהט (צילום: רשתות חברתיות)
מעצר החשודים באירוע הירי ברהט (צילום: רשתות חברתיות)

אירוע ירי ברהט. צילום: דוברות המשטרה