תקרית חמורה בטיילת בבת-ים: 6 שוטרים תועדו היום (שני) כשהם מפעילים כוח על מנת לבצע מעצר של צעיר בן 25, שהיה בגילופין. המעצר התרחש לאחר שלטענת המשטרה הצעיר התפרע, זאת בעת שפקחית שיטור עירוני התכוונה לרשום לו דוח בגין הפרת תקנות צו בריאות העם, עת פגשה בו מתהלך בטיילת בבת ים כשבקבוק אלכוהול בידיו.

אזרחים שתיעדו את האירוע טוענים המעצר היה ברוטלי מצד כוחות האכיפה, אלא שבמשטרה דוחים את הטענות ומציינים כי הצעיר, העובד ביום יום כמאבטח, היה זה שהתנהג באלימות מלכתחילה לאחר שלא שעה לקריאות פקחית ושוטר נוסף שביקשו ממנו לעצור ולהזדהות.

בעת סריקה שערכו הפקחית והשוטר האמורים, עת שסיירו בטיילת בעיר, נתקלו בשני צעירים שככל הנראה היו בגילופין, כשאחד מהם החזיק בידו בבקבוק אלכוהול. אנשי האכיפה ביקשו מהשניים להזדהות, ובעוד אחד הצעירים הצליח להימלט מהמקום בריצה, עיכבו את הצעיר השני וביקשו ממנו להזדהות.

פעילות המשטרה בימי הקורונה (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה בימי הקורונה (צילום: דוברות המשטרה)

לטענת הפקחית, בזמן הזה החל הצעיר להתפרע להשתולל, וכשחשה מאוימת, ריססה לעברו גז פלפל והזעיקה תגבור. בנקודת זמן זו, החל החל האירוע להסתבך, ומספר שוטרים נוספים הגיעו למקום והחלו להפעיל עליו כוח כדי להשתלט עליו, כאשר אחד מהשוטרים, כך נטען, אף שלח אגרוף לגופו והטיחו אל הקרקע. רק לאחר מכן, אזק העצור ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. 

במשטרה הציגו גרסה שונה לאירועים וטענו כי "בהמשך לפניות כתבים באשר לסרטון מטיילת בת ים ועל מנת למנוע הטעיית הציבור באמצעות פרסומים שגוים אודות האירוע נבהיר כי פקחית השייכת לשיטור עירוני בבת ים אשר הייתה במהלך פעילות אכיפת צו בריאות העם, ובתוך כך הבחינה בשני גברים אוחזים בבקבוק אלכוהול, ששהו במרחב הציבורי כשהם בגילופין, לכן ניגשה לעברם וביקשה שיזדהו".

"בתגובה, אחד מהם נמלט מהמקום והשני, תושב חולון בן 25, סירב תחילה להזדהות באמצעות תעודת זהות ורק בהמשך הזדהה והוברר כמפר את הנחיות הצו ושוהה שלא כדין הרחק ממקום מגוריו. בעת שהפקחית הודיעה לו כי בכוונתה לרשום נגדו דוח כדין, תקף אותה החשוד בכך שהכה בגופה באגרופים, זרק מידיה את מכשיר המסופון ושבר אותו.

על אף שהוזהר להפסיק המשיך לדחוף את הפקחית אשר נאלצה להתיז לעברו תרסיס פלפל והזעיקה עזרת שוטרים. גם לאחר הגעת השוטרים למקום, המשיך החשוד להשתולל, כשהוא קורע צינורות השקיה שהיו על הקרקע , מגדף ומכה על הרצפה ולכל עבר  עד אשר נעצר על ידי השוטרים. מדובר בחשוד שהיה כאמור בגילופין, זלזל בחוק באופן בוטה, הפר את צו בריאות ותקף עובדת ציבור אשר ביצעה תפקידה כדין. הפקחית נזקקה לקבלת טיפול רפואי. 

בימים אלו מצופה מכל אדם להישמע להנחיות והתקנות לשעת חירום שנקבעו על ידי הממשלה. לצערנו בשעה ששוטרי ישראל פועלים במסירות ומסכנים את חייהם למען בריאות הציבור ובכדי להציל חיים, יש מי שבוחר לזלזל בחוק ובאלו הפועלים לאכוף אותו".

ראש העיר צביקה ברוט גינה את התנהגות האיש ואמר כי ״רוב רובו של הציבור מקפיד על ההנחיות מצילות החיים, ויש לשבח אותם על כך. עם זאת, אנחנו לא נתפשר באכיפה נגד אלו שמזלזלים בחיי אדם ומפירים את ההנחיות. המקרה הנוכחי חמור במיוחד בשל האלימות שהופעלה נגד פקחית העיריה. אני מגבה את השוטרים והפקחים שלנו שמסכנים את חייהם כדי לסייע לנו לשמור על בריאות הציבור, ונמשיך לפעול מסביב לשעון כדי לאכוף את ההנחיות ולשמור על שלום התושבים שלנו״.